02 August 2012

DIY Hair Clip

Salam

Ingat post ini?

Akhirnya berjaya juga saya curi masa untuk mini project DIY saya ni :)

Kejadian berlaku pada hari saya bercuti untuk menjaga Airis yang kurang sihat.

Memandangkan Airis taknak berlekang dari saya, jadi saya ambil keputusan untuk duduk sekali melayan dia bermain. Tiba2 saya teringat tentang projek DIY yang tergendala tu. Terus saya amik bahan2 DIY tu dan mulakan projek.

Sepatutnya ambil masa yang sekejap. Tapi disebabkan Airis sudah terpandang bahan2 tu, apalagi mula la dia menempel sekali. Semua nak diusiknya. Memang kelam kabut dibuatnya. Memang mencabar. hehe


Ok, ini dia bahan2 yang diperlukan. Dari kiri alligator clip size 3.3cm, colourful button, grosgrain ribbon, gam UHU dan juga gunting



Printed Grosgrain Ribbon dari Sofearibbons. Kalau ikut hati, banyak yang nak dibeli. Semua corak cantik2 dan comel2. Tapi buat permulaan, saya beli 4 corak ni dulu



Plain Grosgrain Ribbon juga dari Sofearibbons



Dan ini hasilnya :)



Saya sempat siapkan tiga klip je dulu sebab Airis sibuk mengacau. Selebihnya akan disambung nanti. Mungkin dengan design yang sedikit lain.


Ini pula gambar model menggayakan hasil DIY


Terpaksa diumpan dengan bahan DIY untuk dapatkan kerjasama. Memang susah betul nak bagi Airis duduk diam pandang kamera. Sabar ajelah... huhu



Ummi buat apa ni?



Akhirnya...berjaya jugak. Macam tu lah sayang. Bukan susah pun. Duduk senyap je. Tambah senyum sikit je lagi tambah manis :)



p/s : Sebab excited dapat DIY hair clip anak sendiri, pergi bazar pun pakaikan Airis klip rambut ni =p

No comments:

Post a Comment