25 August 2012

Perginya Seorang Anak Adam

Salam

Malam semalam en. Abg kehilangan seorang sahabat baik.

Beberapa hari lepas saya dan en. Abg menerima perkhabaran duka, tentang arwah yang sedang terlantar sakit. Dan semalam, kami sekeluarga serta sahabat en. Abg berkesempatan menziarah.

Kami sudah sedia maklum tentang sakit yang dihidap. Ketumbuhan di jantung. Cuma tidak menyangka begitu serius. Ketika saya masih lagi berpantang, en. Abg pergi menziarah arwah, arwah masih lagi mampu berjenaka.

Saya turut mengenali arwah sejak zaman pengajian. Melalui en. Abg saya mengenali arwah. Kehilangan arah turut memberi kejutan pada saya.

Alhamdulillah saya dan en. Abg berkesempatan menziarah arwah sebelum pemergiannya. Tidak sangka itu kali terakhir pertemuan antara kami. Tapi DIA lebih menyayanginya. Malam tadi jam 9.45 malam, perginya seorang anak Adam.

p/s : Takziah buat keluarga Shah Nizam Omar. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin.

No comments:

Post a Comment