16 August 2012

Free Ramadhan Buffet

Salam

Kalau diikutkan perancangan asal, majlis resepsi adik saya akan diadakan di Restoran Nelayan Titiwangsa. Tapi berlaku sedikit masalah di tempat tersebut, membuatkan adik saya bertukar ke hall yang lain.

Mulanya semua berjalan lancar sehinggalah pihak restoran call maklumkan something yang tak best lebih kurang dua bulan yang lalu. Dipendekkan cerita, tapak tanah Restoran Nelayan ni berstatus leasehold dan akan diambilalih semula oleh DBKL dalam masa terdekat. Jadi, kebanyakan event xdapat dibuat di tempat tu termasuklah wedding adik saya. Untuk langkah keselamatan, cepat2 dia cari hall yang lain.

Kamu tahulah di KL ni bukannya senang nak cari hall. Kebanyakan hall dah fully booked untuk tempoh setahun. Apatah lagi untuk masa terdekat ni. Pening jugak adik saya mencari hall lain.

Ingat sudah settle di situ.

Tapi semalam management restoran call. Katanya suruh ambil deposit. Jadi adik saya ni pun pergilah ambil. Ikutkan deposit RM2k, tapi dipulangkan kembali kepada adik saya RM3k. Bila ditanya mana datangnya lebihan 1k tu, katanya sebagai gantirugi. Atas sebarang kesulitan yang berlaku dari pihak restoran. Best kan? Dapat extra 1k tu.

Ingat itu aje, tapi ada lagi. Siap bagi seat untuk Ramadhan Buffet lagi. 10 seat pulak tu. Rezeki di bulan mulia. Alhamdulillah :)

Sebenarnya takdalah kitorang expect sampai camtu sekali gantirugi yang diberikan. Kalau dapat deposit balik tanpa meminta-minta, dah cukup bagus. Tapi kalau dah rezeki kan. Terima dengan tangan terbuka :)


p/s : Sudah nampak kesan hartanah leasehold. Mujur rumah saya berstatus freehold. Memang agak mahal, tapi beringat demi masa depan.

No comments:

Post a Comment