12 October 2012

Yang Diidam Sudah Dimiliki

Salam

Ingat pada post ini

Akhirnya sudah selamat disimpan bersama koleksi terdahulu. Tq Mazri =)

Masih memilih design Country Cottage untuk dipadankan dengan koleksi terdahulu. Saya beli loose items. Tapi sebelum tu saya minta en. Abg tanya dulu Mazri, boleh x kalau saya nak beli secara loose. Katanya boleh. Nak kirim sekotak pun boleh. hehe.

Jadi saya kirim seperti yang di bawah ini. Pinggan besar tu sebelum ni hanya ada 4 keping, sekarang dah jadi 6 keping. Dan mangkuk tu dah bertambah ke 12 keping. Ok, sudah cukup set.

Kamu tahu berapa kos untuk set Corelle ni? Tersangatlah murah. Siap ada duit baki lagi. Kalau saya tahu semurah itu, banyak lagi saya nak kirim. hehe. Tu lah, bila tanya harga pada en. Abg, beliau lupa. Jadi kirim dalam kuantiti sedikit jelah.

Takpe, next time ye. Dengarnya tahun depan en. Abg nak ke sana atas urusan kerja. Time tu, kita pulun la ^_^




Untuk post yang ini, hajat jugak sudah tercapai. Saya beli di Moms Little Ones Seri Kembangan pada Sabtu lepas. Sudah selamat digunakan untuk seminggu. Prestasi memuaskan.



Dari sisi tepi



Airis suka pada fridge magnet. Tiap kali dia menangis, ayahnya akan bawa dia ke peti ais. Biarkan dia main fridge magnet yang kami kumpul tu. Tapi Airis jenisnya suka ambil benda tu, tak lama lepas tu dia akan baling ke bawah. Fridge magnet tu diperbuat dari seramic. Sah2 la kalau dibaling ke bawah dengan kuat boleh pecah. 

Semua fridge magnet tu memang saya dan en. Abg kumpul sebagai kenangan. Boleh tengok koleksi fridge magnet kitorang tu kat sini . Memang sayang kalau pecah. Jadi alternatifnya saya belikan Airis fridge magnet sendiri.

Ini dia. Alphabet + Number Wooden Fridge Magnet. Comel dan colourful. Sambil main, sambil belajar. Lepas ni kalau Airis nak baling lagi, saya dah tak kisah. hehe



Reaksi Airis bila mula2 saya tunjuk macam mana nak guna fridge magnet tu. Hairan dia tengok ummi dia sibuk menepek itu ini.



Tapi lepas dah diajar untuk lekatkan sendiri, Airis dah mula happy. Nampak suka dan berminat. 



Tapi sebab dia duduk je , jadinya semua huruf tu dilekat bahagian bawah je



Nak lekat huruf apa lagi ye....?



Huruf N la!



Lepas tu Huruf O



Good girl. Lepas ni praktis sebut pulak ye





Hasil susunan ummi Airis. Lepas ni Airis kalau nak susun, follow yang macam ummi buat ni ye ^_^



Esoknya. Dia sudah berdiri untuk mencapai fridge magnet ni



Dan mulakan operasi explore  and  learning. Belajar rajin2 ye Airis =)



Airis bantu ummi untuk buat Airis =)



 Hari saya terima parcel fridge magnet tu, hari yang sama saya terima parcel pyjama. Kali ni beli 2 pasang , tapi size besar sikit sebab sebelum ni beli ngam2. Agak besar, so saya simpan dulu. Airis dah besar sikit baru saya pakaikan. Sekali lagi beli dengan Izza. Selalu sangat beli pyjama ni dengan Izza, sampai tiap kali upload gambar pyjama baru dia akan tag saya sekali. hehe

Airis pun suka MU jugak macam ayah =)

 


Setelah sekian lama teringin, akhirnya dapat jugak coklat Flake ni. Kat sini memang takde jual coklat ni. Ada kat Abu Dhabi je. en. Abg dah kerja sini, jadi lama lah saya tak merasa coklat ni. Tapi baru2 ni bos en. Abg pergi ke AD, jadi minta dia belikan coklat ni.



Memang sedap! Sesapa yang teringin nak merasa kesedapan coklat ni, meh la datang rumah saya. Free aje =p



Akhirnya... Saya muat jugak balik baju ni. Antara baju kesayangan sebab kainnya dibeli en. Abg di AD. Setelah mengidam beberapa bulan nak pakai baju ni, akhirnya dapat jugak. Sebelum ni mengidam je sebab xmuat, badan naik mendadak lepas lahirkan Airis. Sekarang dah muat balik. Yey!



p/s : Jom pi Halfest!

No comments:

Post a Comment