17 October 2012

Astro First

Salam

Sudah lama saya tidak menonton di panggung. Kali terakhir menjejak kaki ketika menyambut besday en. Abg. Bulan Mei yang lalu. Itupun setelah berkurun lama tidak menjejak kaki ke sana.

Jadinya memang tak tahulah citer apa yang tengah in sekarang. Tahupun sebab tengok iklan kat Astro. Itu pun movie yang ada kat Astro First. Yang lain, kamu tanyalah saya. Pasti saya geleng kepala =p

Baru2 ni saya order 2 movie. Bukan dalam masa serentak, tapi dalam jarak waktu yang dekat. Mungkin selang seminggu begitu. Jadinya ini movie yang kedua dan ketiga yang kami langgan dari Astro First.

Movie pertama yang kami langgan filem Hoore Hoore. Sebuah filem penghargaan untuk Allahyarham Sudirman.

Saya saya suka filem ni walaupun jalan cerita dia biasa2 je. Berbaloi la



Movie kedua, 29 Februari. Selalu tengok iklan dia, rasa nak order tapi selalu tangguh. Tapi bila baca sinopsis, terus tertarik. Cepat2 order. Dan kebetulan masa dapat tu, slot tayangan baru je mula. Excited je saya menonton.

Tapi agak mendukacitakan. Macam tak best je. Macam xdapat feeling kesedihan Budi yang kehilangan Lily. Saya rasa movie ni sepatutnya romantik, ala2 Titanic gitu.hehe



Dan movie ketiga kami langgan, Untuk Tiga Hari. Memang best walaupun cerita simple. Ayu Raudhah dalam filem ni nampak cantik sangat




Adaptasi dari novel ini



p/s : Tengok sampai juling =p


No comments:

Post a Comment