10 October 2012

Birthday Cake

Salam

28 Oktober ni genap Airis setahun. InsyaAllah, akan ada sambutan harijadi buat Airis secara kecil-kecilan.

Buat masa ni, belum ada tarikhnya. Tapi yang pasti, bukan disambut pada 28 Oktober. Lewat sedikit dari tarikh tu. 

Benda wajib ada mestilah birthday cake kan. Mulanya saya ingat sekadar nak beli kek biasa2 je. Pergi Secret Recipe, lepas tu tunjuk mana satu berkenan, beli dan bawa pulang. Tapi last minit bertukar fikiran. Kali pertama sambut birthday Airis, nak la upgrade sikit kek tu =)

Dah kata saya ni suka shopping online... Kek pun nak order online. hehe

Dengan bantuan en. Google, saya pun survey2 la design kek yang berkenan. Basically, saya pilih kaler yang terang dan ceria. Baby birthday cake, saya suka yang nampak ceria n hepy. Sesuai.

Sumber gambar : en. google



 




Saya suka colourful macam ni. Ceria dan menarik.



Comel kan kek ni? Simple but sweet. Sebijik macam drawing saya tadika dulu. hehe


Tapi semua kek ni fondant cake. Saya kurang minat dengan fondant cake ni. Memang nampak cantik tapi rasa macam membazir. Bukan semua orang makan fondant tu. Manis.

So reject fondant cake. Beralih pulak ke cream cake

Suka kek corak rainbow ni. Nampak simple. Simple but nice



Design ni pun menarik jugak. Tapi saya takmolah corak angry birds tu. Harus tepek gambar birthday girl di situ



Ataupun macam ni. Besar gitu. Puas makan. hehe



Tapi biasanya cream cake ni design dia xberapa menarik. Design topping dia biasa2 je. So, saya dapat idea. Combine kan cream cake dan fondant


  

 
   

Warna haruslah pink untuk birthday girl

  

Ke nak order sebijik macam ni? hehe



p/s : Mak lang berkena yang mana? Kitorang ikut je kata orang yang sponsor. haha


No comments:

Post a Comment