25 March 2010

Si Kecil

Salam

"SUDAH 2 BULAN"

Kalau kamu, apa yang kamu anggap dgn ayat kat atas tu?

Kebanyakan ofismate saya beranggapan yang saya akan ada Ida/Azam Junior x lama lagi =p

Saya tersalah bagi statement =)

Maksud saya....Saya sudah MARRIED 2 bulan la =)

Tapi mereka ingat saya sudah berisi. Sudah bergelar mak buyong selama 2 bulan. hehehe

Sudahnya, ke hulu ke hilir orang tersenyum penuh makna memandang saya. Ada yang cakap penuh kiasan menyuruh saya berhati2 ketika membawa badan.

Tergelak saya dibuatnya.. Sekarang da jadi satu keje utk explain keadaan yang sebenar..Tu la, cakap xjelas. Kalau org bagi statement camtu kat saya, tentu2 saya ingat benda yang sama. Cmtulah jadinya bila saya pun bagi statement yang sama =)

Tah napa saya xleh fikir org akan doublemeaning bila saya bagi statement tu =p

Tapi jauh sudut hati, saya meng'amin'kan apa yang ditanyakan mereka. Saya nak jadi mak buyong..Nak sangat..

Lagi2 bila en.Abg jauh dr mata. Saya mau si kecil utk menemani saya. Menjadi penguat ikatan hubungan saya dan en.Abg. Menjadikan saya lebih matang dan dewasa. Mengharapkan si kecil apabila sampainya mendoakan saya n en.Abg bila kami tiada nanti..

Ayah cakap, banyak2 bersabar dan berdoa. Saya hanya mampu ikhtiar dan berdoa. Rezeki? Cepat atau lambat, semua di tanganNYA..Sebagai insan, saya hanya mampu menadah tangan dengan setulus hati suci merendah diri.....

1 comment:

  1. sabar ida rezki tuu ttp ada samada cepat atau lmbt jerr..ada hikmahnyer klau tuhan blum bg rezki lg..klau dh pregnant tp jauh dr suami mmg blh jd peneman ttp waktu kite preggy kita perlukan suami disisi sentiasa ingin bermanja ngada2 lebih..

    en.abg lek nanti usaha lebih tau..haha..

    ReplyDelete