22 March 2010

Careless

Salam.

Tgh dalam mode bersedih =(

Sebab kehilangan 2 benda.

Saya kehilangan satu kotak yang dipenuhi brooch2 kesayangan yang dikumpul sejak 2 tahun lalu..Dalam 40 biji semuanya *btol ke penggunaan ayat tu?* Frustnye....Puas punggah sana cni. Dari rumah Pandan Jaya hinggalah ke Puchong, tapi xberjumpa gak.

Seingatnya, lepas kenduri kawen kotak brooch tu saya bawa bersama ke Puchong memandangkan saya akan stay di sana sementara en.Abg ada kat cni. Masa nak naik kerja lepas kenduri belah saya, ada saya cari kotak tu tapi xjumpa. Saya abaikan je dulu, fikir mungkin tersalah letak.

Sampailah saya betol2 nak masuk kerja, cari2 kotak tu xde. Saya intai2 jugak kat kotak2 hadiah tu, takut terselit sekali sbb kotak tu agak comel setara ngan kotak hadiah. Tapi still xde =(

Then semalam saya singgah ke Puchong jap otw balik dr Seremban. Nak hantar hadiah2 kawen yang last mnt dpt dr kawan2 n nak kemas skit rumah. Tapi xsempat wat apa, ayah da sapu n mop dulu lantai. Nampak sgt ayah terlebih rajin n saya terkurang rajin =p

Punggah balik hadiah2 tu. Dis time btol2 punya punggah, dari sekecik2 hadiah sehinggalah sebesar2nya..Tapi memang niat sayapun nak susun balik hadiah2 tu, xnak makan space yang besar. Menggunung jadinya. Tapi teramatlah frust sbb kotak tu masih lagi x diketemui. Tah2 terbuang kot??? Tapi mustahillah, saya tau sgt kotak kesayangan tu, en.Abg lak xkan buang benda sesuka hati. Lagipun, saya pernah tunjuk kotak tu kat beliau n ingatkan beliau utk berhati2 kalau2 pegang kotak tu. Takut terjatuh, rosak brooch saya tu =)

Lepas xjumpa kotak tu, sambil2 kemas hadiah saya ketepikan hadiah album2 kahwin yang saya dapat. Nak bwk balik ke Pandan Jaya. Nak cuci balik gambar2 saya n en.Abg yang ada. Tapi careless tol saya ni bila saya tercicirkan album tu kat peti surat rumah Puchong. Tu pun saya sedar bila da selamat sampai ke Pandan Jaya. Ralatnya, album tu lawa. Yang paling penting, tu pemberian kawan2 yang hadir ke wedding saya. Minta maaplah sesangat kat sesape yang tuan empunya pemberi.huhuhu

Saya fikir n tetapkan dalam hati "Benda tu bukan rezeki saya"

Sekarang kena mula balik la operasi cari brooch. Penin2, saya xsuka pakai brooch yang sama. Rasa muak. Act, saya bukan la pakai semua brooch tu, tapi saya suka belek2 benda alah tu. Senyum sorang2..Tapi skrg sedih sorang2 =(

Tapi, semalam masa skype dengan en.Abg, beliau cakap nak belikan yang baru utk saya dr sana. Yahuu!!!Bestnye..Tapi saya da ingatkan beliau, jangan beli yang besar gedabak sangat. Buat saya nampak tua =p

p/s : Macam2 keinginan yang saya suarakan pada en.Abg. Minta beliau beli pinggan Correl macam Along *ala, yang empatsegi tuh*. Satu lagi kain pasang *cam kemaruk sekarang rasa asik nak wat baju* Penin la beliau nak layan karenah saya ni =p

4 comments:

  1. Haa..mesti dlm kotak tuu ada brooch yg ida beli kt akak time kite keje kat jkm dulu..tul tak?

    best nyer en.abg belikan brooch dr oversea..
    biler en.abg balik? nanti upload larr pic brooch tuu mesti lain dr yg lain..wah dpt kain ela lg..syg sungguh enabg..

    ReplyDelete
  2. aha kak..start beli dr akak dulu la saya mengumpul brooch..skrg ni..gone baby gone..huhuhu..

    kain ela tu lum dapat lagi..baru mengada2 suh dia cari kat sana.hehe

    ReplyDelete
  3. xper larr start collecting da brooch from now ya..nanti en.abg beli lg bnyk lar jd nyerr..
    cornfirm cantik kain ela tuu..klau murah bisness larr haha..idea yg xbrp nk bernas..

    ReplyDelete
  4. tu la kak..tapi skrg brooch patern xbest sgt..klu yang best tu mahal gile la plak..syg brooch saya beli dar sabah dulu kat sini susah nak dapat..huhu...cantik xcantik xtau la kak..kot la azam pandai pilih.hehe

    ReplyDelete