02 April 2013

Terbawa Dalam Mimpi

Salam

Tengah saya dan en. Abg berehat2 malam tadi, tiba2 en. Abg dapat satu call. Adik bongsu saya rupanya yang call. Tak dapat nak agak sebab apa.

Saya pasang telinga sambil menyusukan Airis. Rupa2nya kereta adik sudah cium kereta lain di Desa Pandan. Bila call ke rumah mencari ayah, ayah sedang berada di surau. Jadinya, abang ipar @ en. Abg menjadi ganti sebagai penyelamat keadaan. 

Mulanya saya malas nak ikut en. Abg ke lokasi. Sebabnya saya tengok Airis macam mengantuk je, rasa nak tidurkan dia dulu. Tapi disebabkan en. Abg pun tak berapa familiar lokasi yang dimaklumkan, kenalah saya ikut untuk tunjuk jalan.

Tak sampai seminit dalam kereta Airis dah bantai tidur. Hai anak, nak aircond juga baru nak tidur ye. Mentang2lah sepanjang di rumah atok dan mak tok, bilik tu sentiasa dingin dengan aircond. Sampai terbawa2 bila balik KL ni. huhu

Bukan taknak pasang tapi saya rasa saya tak rasi dengan aircond *kecuali di ofis sebab ruang yang besar* Sehari ok lagi, masuk hari kedua mula selsema lah, batuk lah, sakit tekak la. Tak serasi. Ini pun selsema dah mula datang. Entah bila lah nak ok ni... Ok, sudah melalut jauh.

Kembali semula kepada topik sebenar.

Sampai ke lokasi, saya duduk dalam kereta je sambil meninjau2 dari jauh. Maybe sebab malam, jadi pandangan tak berapa jelas. Tapi yang saya tahu, kereta adik sudah cium kereta Chery putih. Chery baru ok! Pandai adik saya pilih kereta. Tak main kereta nasional ni. hehehe

Mujur owner kereta tu ok. Boleh berbincang dengan baik walaupun baru balik dari travel jauh. Baru balik dari kmpung, Kedah katanya. 

Dialog en. Abg untuk pancing owner kereta tu "Kalau boleh jangan mahal la bang.. Adik saya ni baru je mula kerja"

hahaha. Tak boleh blah ayat. Tapi memang adik saya tu baru je start keje. Kancil tu pun pemberian ayah, kereta turun-temurun adik beradik. Baik Along, Izan mahupun adik bongsu, semua dah ada sejarah hitam dengan kereta tu. Tak Kancil tu cium kereta lain, kereta lain yang cium Kancil tu. Saya je yang tak pernah alami sebab drive pun tak selalu. Tumpang kakak dan adik2 je kalau nak ke mana. So tiada kenangan hitam bersama Sang kancil =)

Punca accident, Kancil tak pick up bila naik bukit. Jadi terus terundur ke belakang dan bump Chery putih tu. Kesannya hanya lampu belakang Kancil yang pecah. Chery tu? Bonet kemek, bumper jatuh, lampu depan pecah. Kosnya? Kamu sendiri anggarkan. heh!

Nak buat macam mana, benda dah nak jadi kan. Kata orang, bila bawa kereta ni, mesti akan alami peristiwa macam ni walaupun sekali. Dan adik saya pun dah terkena masa ni.

Jadi kes adik dengan owner Chery sudah setle. Tutup buku.

Yang excidentnya adik saya, tapi yang traumanya saya. Siap terbawa2 dalam mimpi. Saya mimpi bonet kereta kami hilang entah ke mana dengan bumpernya yang juga togel. Paling tak boleh blah, en. Persona sudah bertukar ke Wira Aeroback yang macam datangnya dari tempat besi karat. Bila ditanya en. Abg mana en. Persona kami, katanya sudah hilang. Itu je gantinya. hah???

Jangan cakap camtu bang. Tak habis bayar lagi tu!!! hahaha


p/s : Tq en. Abg yang membantu. To Ayoy, jangan rasa down ok. Anggap tu pengalaman yang tak boleh dijual beli. Next time extra carefull =)

No comments:

Post a Comment