30 January 2013

Bunga-Bunga Cinta

Salam

Masa majlis resepsi adik hari tu hampir keseluruhan deco yang ada di dalam hall menggunakan fresh flower. Dari pelamin, meja makan beradab, arch dan juga walkway sepanjang red carpet semuanya digubah menggunakan fresh flower. Kecuali centerpiece untuk setiap meja makan tetamu.

Dalam pukul 4 lebih, lepas majlis tamat saya tengok aunt Sofie sibuk mengemaskan semua fresh flower tersebut. Yelah, dewan tu kena dibersihkan secepat mungkin, so semua fresh flower tu kenalah cabut. Pada saudara mara yang berminat untuk ambil fresh flower tu, semua kami berikan. Dari terbuang macam tu je baik diambil. Kalau letak dalam vase, masih elok.

Mula2 saya fikir malaslah nak ambil sama. Tapi bila Kak Izan bagi idea, saya pun turut ambil sedikit bunga2 tu. Aunt Sofie pun beriye suruh saya ambil. Siap pesan suruh letak dalam vase. Saya pun ok lah. Ingat nak ambil sikit je, tapi penuh jugak sekotak. hehe 

Dengan fresh flower yang saya ambil tu saya buat 

Hiasan di meja makan. Tahan jugak seminggu (sorry lah, akak xpandai gubah2 ni. Pakai letak je. hehe)

Idea yang diberi Kak Izan

Mandi bunga. Nak kembalikan seri katanya. Terus rasa badan berbau wangi dan berseri2 je. Bukan selalu dapat buat kan =)

Dengar cerita adik pun bawak balik fresh flower tu. Dengar citer lagi, sana sini rumah dia penuh dengan bunga hasil gubahan suami terchinta. Best kan kahwin ni? ^_^


p/s : Dalam rumah saya sentiasa ada bunga =)

Iris flower = My sweet Airis =)

No comments:

Post a Comment