04 January 2013

Back To Manual

Salam

Biasanya untuk sehari, saya akan buat dua sesi pumping. Sekali pagi dan sekali petang. Tapi semalam saya missed sesi pagi. Jadinya semalam saya sempat buat satu sesi je.

Tapi... bila saya nak pumping semalam tiba2 mesin pump buat hal. Mesin on seperti biasa tapi saya tak terasa sebarang suction. Seorang kawan menawarkan mesin pump dia untuk saya gunakan. Saya guna mesin dia bersama2 tiub dan corong pump saya. Again, keadaan yang sama berlaku. Mesin on tapi tak terasa suction. 

Sudahnya saya pinjam satu set kepunyaan kawan. Tq kak =)

Saya rasa mesin motor tu ok, tapi something wrong dengan tiub pump Spectra tu. Tak mungkin corong pump rosak sebab apalah sangat compartment corong pump tu. Mungkin tiub tu bocor di mana2.

Jadi hari ni saya gunakan saja Avent Manual. Dah lama guna Spectra 3, rasa penat gunakan Avent. Tangan dah manja agaknya =p

Hai la pump, kenapalah sekarang jugak kau buat hal. huhu

Tapi ada hikmah jugak pump tu buat hal sekarang ni, ketika BIL dan SIL saya sudah pun selamat sampai ke sini. Kalaulah pump tu buat hal masa BIL dan SIL masih lagi berada di bumi empat musim tu, harus saya pesan sambar Medela Freestyle sebijik untuk saya. Kenalah pecah tabung ayam saya tu. hehe

Setiap yang berlaku tu pasti ada hikmah bukan =)


p/s : Manual pump terbaik yang saya ada tanpa boleh dibeli di mana2, namanya Nur Airis Afrina. Sentiasa dibawa ke mana2 setiap saat dan ketika. Tak pernah diragui keberkesanannya =)

2 comments: