11 December 2012

Bertemu Lagi Kita

Salam

Tadi berlaku satu kejadian yang buat saya tersenyum bila dikenangkan.

Kisahnya bila saya gunakan lif untuk turun ke tingkat 1 atas urusan kerja. Masa pintu lif dibuka, saya ternampak seorang lelaki dengan troli. Seorang pekerja catering. Sampai di tingkat 6, pintu lif terbuka dan seorang kakak cleaner masuk.

Dan kami turun di tingkat yang berlainan. Saya turun di tingkat 1 dan teruskan urusan sendiri.

Habis urusan, saya tunggu semula di bahagian lif untuk kembali ke tingkat 7. Elok lif berjalan, lif berhenti sekejap di tingkat 2. Pekerja catering tadi masuk sambil tersenyum ke arah saya. Mungkin senyuman kosong ataupun senyuman berisi sebab sebelumnya kami berjumpa dan berkongsi lif. Saya senyum kembali. 

Sampai di tingkat 3, seorang lagi masuk. Bila saya tengok siapa, eh! ni kakak cleaner tadi! Saya, dia dan staf catering tadi. Kembali berjumpa. Tersenyum panjang saya.

Tibe2 kakak cleaner tu cakap "Macam janjian ya kita. Kok ketemu lagi"

Kami bertiga tergelak. Mungkin fikiran kami berkongsi benda yang sama tapi kakak tu yang suarakan dulu.

Kalau dah jodoh ye kak =)

No comments:

Post a Comment