18 July 2012

Penangan Uncle Bob Fried Chicken

Salam

Pernah makan Uncle Bob Fried Chicken? Sesiapa yang mana satu Uncle Bob Fried Chicken tu, ni ha saya tepekkan sekali gambarnya :)


Nampak mengiurkan kan?

Pertama kali saya nampak menu ni masa 2 tahun lepas di bazar Ramadhan Bandar Tun Razak. Memang terliur dibuatnya. Saya tak tahulah ayam tu memang bawah francais Uncle Bob ke tak tapi rupanya memang macam ni la. Memang sedap. Lagi2 makan masa panas. Sedap tu...

Dua tiga minggu sudah masa saya berkunjung ke pasar malam sekitar rumah, saya ternampak orang menjual fried chicken ni. Orang yang menunggu untuk membeli memang ramai. Tapi disebabkan saya memang teringin sangat nak makan, sanggup saya tunggu. Kesian Airis, sampai mengantuk dia dalam dukungan saya ^_^

Rasanya masa dulu2 fried chicken ni harganya lebih kurang RM5. Tapi sekarang di pasar malam rumah saya sudah naik ke RM5.50. Kat pasar malam rumah mak saya pun macam tu.

Jumaat lepas ketika temankan Kak Izan ke Maybank, tiba2 saya ternampak orang jual fried chicken ni. Apalagi, belilah. Harga sudah menjadi RM6, tapi portion fried chicken tu memang besar. Sampai lelah la nak menghabiskan *sorry Kak Izan. u beli tapi i yang makan lebih. hehe*

Bila officmate saya Kak Ren bertanya mana saya beli fried chicken tu, saya pun bagitahulah lokasinya. Alih2 tau tengahari tadi dia mencari fried chicken tu. Tapi bukan rezeki, kedai tutup. Kalau bukan rezeki kan...

Biasalah, benda kalau dicari memang takda kan. Tiba waktu nak, tak ada pulak. Takpelah, mana tau dalam masa terdekat ni kalau2 saya lalu di sana dan kedai tu dibuka, saya usahakan beli untuk dia. Sharing is caring :)

Renungan bersama:
Banyak orang berkata: “Mengapa engkau diam padahal engkau dimusuhi ?” Aku katakan kepada mereka: suatu permusuhan sama dengan melakukan kejahatan. Bersikap diam dalam menghadapi orang bodoh atau orang yang gila merupakan kebaikan jiwa. Di dalam sikap diam juga terdapat penjagaan bagi kehormatan.

Tidakkah engkau lihat! harimau di hutan itu ditakuti dan disegani ketika mereka diam, sedangkan anjing di jalan raya banyak yang dilempari karena selalu menyalak. (imam Syafi'i)

No comments:

Post a Comment