17 July 2012

Dari KL Membawa Hajat

Salam

Kebelakangan ni saya asyik teringin makan durian je. Bila teringat durian, terus rasa teringin. Teringin sangatlah gamaknya. Boleh2 mintak en. Abg carikan durian. Sampai en. Abg dan family saya pun naik heran.

Yelah, sebelum ni saya memang anti durian. Bau dia pun kalau boleh tak mahu hidu. Ini tetiba je jadi hantu durian. Siang malam selagi tak dapat saya asyik sebut "Nak makan durian la". Apa ke halnya kan. Mengidam apa...

Kamu tahu ajelah, benda kalau kita cari memang payah nak dapat. Tapi kalau tak dicari, berlambak sana sini. Sampai tak larat nak dipandang.

Sabtu lepas selesai bergotong royong dengan family mencuci rumah baru Along saya di Senawang, saya pun suarakan keinginan yang kuat ni pada en. Abg. Kebetulan, ada pasar malam di sekitar rumah lama Along saya tu. Fikiran saya dan en. Abg mesti ada durian. Apalagi, pusing2 la kitorang sekitar pasar malam tu. Mula2 hampa sebab rasa macam dah tak jumpa, tapi rupa2nya jauh sikit lokasi jual durian tu. Senyum panjang saya. hehe

Maka en. Abg pun memborong la. Katanya alang2 dah beli. Makan lah orang yang mengidam ni dengan senang hati.

Tapi dah kata pun tengah gila durian sekarang, perasaan teringin tu ada lagi. Ok, pendam dulu keinginan.


Tiba2 pagi tadi dapat call dari ayah. Saya tau ayah saya cuti hari ni. Katanya ada urusan yang harus diselesaikan. Kamu tahu apa urusan tu?


Pergi ke Slim River mencari durian!

Ayah saya memang begitu. Takda angin, takda ribut sudah sampai ke sana. Steady la ayah :)


Melayan orang mengidam katanya ^_^


p/s : Ayah saya pesan makan sampai habis. Kalau tak habis jugak, dia suruh bawak balik rumah. Saaaaaaaayang ayah. Errr... sayang emak jugak. Sayang semua la :)

No comments:

Post a Comment