10 July 2012

Orang Mengidam

Salam

Hari ni saya nak cerita pasal durian. Kisah mengidam saya. hehe

Dulu masa saya kecik2, saya suka sangat makan durian. Memang hepy gila bila ayah ajak balik kampung sebab dah sampai musim durian. Masa tu sakan sangat makan. Nak2 lagi kalau dapat durian jenis kucing tido. Comel dilihat, sedap sehingga menjilat jari di makan ^_^

Tapi entah kenapa bila usia semakin meningkat, minat saya pada raja buah ni semakin pudar. Walaupun tengok orang di sekeliling makan dengan excited, saya sikit pun tak terliur. Ada jugak saya merasa, tapi sekadar seulas. Itu pun jarang sekali.

Mungkin saya kurang minat pada bau buah ni kot. Boleh bikin kepala pening....

Tapi dua tiga hari ni tetiba rasa nak makan buah durian. Bukan sikit punya teringin, tapi macam orang mengidam gamaknya. Bila en. abg cari di sekitar rumah, tiba2 kedai jual durian semuanya tutup. Hampa... huhu

Hampa hanya sejekap sahaja. Semalam hajat sudah tertunai :)


Sebijik RM30. Makan sampai licin. haha



Durian ni sangat sedap. Isinya tebal. Makan 3 4 ulas sudah cukup. Alhamdulillah...


p/s : Terharu melihat ayah kebasahan ketika pulang dari membeli buah ni. Terima kasih ayah. Terima kasih sangat. Kasihmu tiada galang ganti...

2 comments:

  1. hihi sejak akak kawen ngan abg hamza baru akak tau apa itu kucing tido..ghupe nyer durian bentuk kucing tido..nyumm..

    ReplyDelete
  2. oh, baru tau ye..hehe.memang sedap kak. comel plak tu :)

    ReplyDelete