27 September 2012

Sekali Lagi Kehilangan

Salam

Selasa lepas saya cuti. Emergency Leave.

Pagi Selasa ketika baru saja hendak bergerak menuju ke stesen LRT, saya menerima perkhabaran duka. Bapa saudara dari sebelah ayah saya, Ayah Lang telah pergi mengadap Ilahi. Sekali lagi kami kehilangan

Saya terkejut. Apatah lagi en. Abg. Terus buat keputusan mahu turut serta balik ke kampung.

Kali terakhir saya berjumpa arwah sewaktu raya dahulu. Arwah nampak sihat, tiada langsung kelihatan sakit. Tapi takdirNya tiada siapa menduga.

Saat pulangnya dari kampung, hakikat pemergian arwah telah saya sematkan dalam hati.


Tapi...

Semalam ketika otw pulang ke rumah sambil bf Airis yang hampir2 tidur saya terfikir...Tentang kehilangan arwah.. Semacam tak percaya akan hakikat. Makin lama saya fikir makin saya tidak percaya. Sukar untuk terima hakikat yang arwah dah tiada... Buat selamanya.. Sebak.

Lepas ni saya tak akan dapat tatap lagi muka arwah. Tak dapat dengar lagi suara dan gurauan arwah -__-

Mudah2an arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Amin.


p/s : Al-Fatihah

1 comment: