04 September 2012

Jalan-Jalan Raya

Salam

Sejak pulang dari beraya di kampung, saya memang tiada kesempatan untuk keluar beraya ke mana. Weekend pertama beraya di Perak. Weekend kedua beraya di Kluang. Dan weekend baru2 ni, keluarga saya datang beraya. Takdelah beraya sangat, just datang berjalan dan bermalam di rumah saya je.

Hari Ahad, selepas mak ayah dan adik2 saya pulang dengan tujuan masing2, baru saya keluar beraya. Ke rumah cousin di Bandar Tasik Permaisuri bersama Along


Otw ke rumah cousin, Kak Ayu



Dengan abg Waiz




Adik Airis yang makin montel dan sihat. Anak ummi jugak :)



Tuan rumah hidangkan rojak mamak. Fuh! Memang sedap. Tapi xboleh makan banyak sebab perut dah full pekena soto kat rumah. Tapi banyak tak banyak, bertambah jugak lah. haha

Lepas beraya di rumah Kak Ayu, saya ke rumah bestfriend di Seri Kembangan. Baru tahu dia buat open house sehari sebelumnya. Rupanya dia ada invite saya tapi no yang dia invite tu sudah tidak aktif lagi. Memang tak tahu beritalah pasal open house dia tu. Tapi takpe, datang waktu takde orang lagi best. Boleh borak panjang sebab lama tak jumpa.

Tuan rumah kali ni hidangkan menu mee goreng, spaghetti, nasi impit n kuah kacang. Siap dengan dessert koktail lagi. Walaupun kenyang tapi semua saya makan. Menghargai kawan yang dah penat masak untuk saya. Kecuali spaghetti tu sebab saya memang tak makan spaghetti. Tq yang, sedap u masak. Next year i datang lagi ok :)

Bestfriend saya ni tokey tudung. Siap ada bilik khas untuk stok2 tudung yang dijual. Sambil buat open house sambil menjual tudung, boleh tak? haha. i pun tumpang sekaki shopping. Penyakit tak tahan godaan kembali ^_^



Sebelum balik, bergambar sekali dengan tuan rumah a.k.a hot mama



Dia yang terlebih kecil atau saya yang terlebih gumuks. Down -__-



p/s : Jalan2 lagi next week. Tahun ni i amalkan dasar pintu tertutup. Nak buat reno dulu. haha

3 comments:

  1. ye lar akak ada wat makan2 last weekend nak call ida xdapat..ida bg lar no phone..

    wahh wat reno? best nyer..akak teringin gak tp kewangan xmencukupi..ida wat reno ti share ler kat blog k..

    ReplyDelete
  2. oh yeke kak...alahai, sory la kak.huhu.ti sy msj no kat fb akak eh.senawang dgn umah akak jauh x? manatau saya pi along saya dapat singgah umah akak ke..

    xdela, mana ada buat reno. main2 je.hajat hati nak jugak tapi kena kumpul ongkos dulu. hehe.

    ala, akak beli rumah baru kan. wat apa nak reno, rumah dah sedia cantik. cuma kalau akak nak tambahkan cantik je :)

    ReplyDelete
  3. senawang ngan exit seremban xjauh pun..dekat jew..
    nak dtg bgtau tau..rumah baru pun ala kadar jew..biler dah duduk rasa ada jew yg xkena..kena besarkan itu sket ini sket..tp tu lar ongkos tak mengizinkan..hikhik

    note: nanti sms no phone br k..

    ReplyDelete