29 May 2012

Rutin Baru

Salam

Sekarang ni en. Abg ada satu rutin baru. Nak tau apa dia?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Menyiram pokok pandan ^_^



Pokok ni didatangkan khas dari Kluang. Buah tangan dari mak mertua saya untuk kemudahan anak menantu dia ni. Sedikit sebanyak berguna untuk mak2 saya yang bertandang ke rumah. Mana tau time nak masak tu tibe2 rasa nak guna daun pandan, potong aje daun pandan yang terletak elok di balkoni tu. Tu kata mak mertua saya la :)

Setakat ni saya belum sempat mencemar duli lagi menyiram pokok ni. Tiap kalinya mesti en. Abg yang buat. Rajin suami akak =p


"Airis, ni pokok pandan tau". Pembelajaran bersama Airis di suatu petang ketika duduk berdua :)



p/s : Lepas ni pokok cili boleh mak? Anak menantu mak ni suka sangat buat sambal kicap. Stok sambal kicap kaw2 punya yang mak kasi tu cepat sangat habis. Sedap sangatlah. Kat KL ni tak boleh nak lawan :)

2 comments:

  1. wahh dah besar pokok pandan ida..pokok pandan akak kecik cenonit lagik..haha..ida share resepi sambal kicap tu..share pic nyer..keliur plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pokok pandan version express punya kak.hehe.alamak kak, saya xde la resepinya. sebab tau2 je dah siap mak mentua saya buatkan.yg resepi saya takat biasa2 je.buat makan sendiri ok lah. hehe

      sedap kak,pekat dan likat. tak macam kat KL ni, cair. tak best...

      Delete