10 May 2012

Airis Nak Tumbuh Gigi?

Salam

Semalam petang saya sempat berborakdengan bs Airis.
"Gusi Airis macam ada kaler putih la kak. Nak tumbuh gigi ke ye kak?"
"Aha, akak pun perasan. Yela kot sebab sekarang ni pantang dapat benda semua dia nak masuk mulut gigit"

Memang saya dah perasan benda tu 3 4 hari lepas masa nak suapkan Airis makan. Sekali imbas je. Tapi xdapat nak pastikan sebab xde pengalaman. Nak tengok betul2 pun susah sebab Airis xnak bukak mulut. Kalau saya paksa jugak, ha nanti keluar suara lunak merdu nyaring dia tu. hehe

Memang Airis sekarang ni kuat sangat menggigit. Yeke menggigit? Sebab Airis belum Airis ada gigi pun. Kire mengetap gusi la ye..hehe. Kalau hujung2 bf tu bila dia dah kenyang, mula la aksi ganas dia tu.

Kalau dulu menjerit spontan jugak saya. Yela, sakit tu... Tapi sekarang dah terbiasa sgt dah. Siap gurau dengan Airis lagi suruh dia buat lagi. Bila dia mula gigit sambil ketawa saya cakap "Gigit la, tarik la. Ummi tak kisah pun. Tak sakit.. Dah biasa". Dia pun macam faham cakap saya terus sengih2 manja dan tak jadi nak teruskan aksi ganas dia tu ^_^

Oh, macam tu rupanya cara nak pujuk Airis kasi stop gigit2 ni.. Senang je =p

Tadi masa otw nak ke rumah bs, saya berikan teether kpd Airis. Sakan la dia mengetap2 benda alah tu. Kuat dia memegang teether tu. Kalau dulu dia layan sambil lewa je..Gatal gusi kot?

Apa2 pun, saya tak sabar nak tunggu gigi pertama Airis tumbuh. Harus saya mengintai dari tirai kamar mulut Airis hari2 sekarang. haha


p/s : Membayangkan rupa Airis bila dah pandai berjalan :)

No comments:

Post a Comment