31 May 2012

Manusia Berubah

Salam

Hari ni saya pakai baju kurung baru. Sebenarnya bukan baju baru tapi baru dipakai setelah diperam lebih kurang 2 tahun. Sebabnya saya kurang berkenan dengan hasil jahitan tailor.

Mula2 ingat nak let go je to cousin tapi bila kenangkan kain pasang ni termasuk dalam dulang hantaran tunang en. Abg kpd saya, saya batalkan hasrat tu. Sayang rasanya. Jadi nak taknak pagi tadi saya sarung baju ni.

Masa iron baju ni malam tadi, saya tak cari tudung yang sepadan. Pagi ni baru saya kelam kabut mencari dan ternampak satu tudung yang boleh dipadankan. Tapi hati saya tak yakin. Takut mata saya je nampak padan, tapi di mata orang lain tidak. Jadi saya minta kepastian dari en. Abg.

"Abg, tudung ni masuk x dgn baju ni?"

"Masuk"

Terus saya iron tudung tu dan pakai.

Akhirnya!

Kalau dulu saya seringkali tak yakin pada jawapan en. Abg malah saya akan tanya berkali-kali untuk kepastian. Tapi sekarang, sekali tanya saya sudah yakin. Betapa percayanya saya.

Kesimpulannya.... Manusia berubah :)


p/s : Sekadar mencukupi cantik di mata suami ^_^

No comments:

Post a Comment