21 May 2013

Adegan Sebabak

Salam

Pertengahan bulan depan akan berlangsung sukan company. Jadi, saya adalah daftarkan nama untuk 2 game. Bola jaring dan juga bola tampar. Sekadar suka2, bakar sikit lemak2 degil kat badan ni. heh!

Pagi Ahad lepas ada pemilihan untuk player bola tampar. Memandangkan en. Abg pun bz handle sukan company di Bangi, jadi saya minta emak tolong jagakan Airis sementara ketiadaan saya. Sekejap je pun, dari jam 8pg sehingga 12tghri.

*Tapi pemilihan hanya bermula jam 10pg sedangkan saya dan Dalila sudah terpacak di sana jam 8.45pg. Bukan terlebih excited tapi jenisnya saya tak suka berlambat-lambat*

Sebelum pemilihan bermula saya call emak, nak tahu keadaan di rumah. Sedang buat apakah si kecil tu. Sedang buat hal atau baik2 sajakah?

Bila mak jawab je call tu, tangisan Airis sudah kedengaran. Aduhai, dia sudah merengek2 mencari saya. Tengok jam, baru pukul 10. Ikutkan seharusnya saya balik jam 11am tapi disebabkan pemilihan yang bermula lambat, saya terpaksa balik sedikit lewat dari rancangan asal. Boleh saja saya nak balik awal, tapi kesian pada teman2 yang kekurangan orang ketika itu *terpaksa menerima hakikat orang kita susah nak tepati janji*

Akhirnya pemilihan habis jam 11.45am. Jangan tanya saya terpilih atau tidak. Kalau hanya 6 orang sahaja yang hadir dari berpuluh orang yang ada ni, wajib la nama saya dah masuk dalam list kan =p

Airis turut ikut ketika ayah dan adik menjemput saya pulang. Sesampainya di rumah, mak buka cerita. Katanya masa Airis menangis tadi, dia ketuk2 pintu rumah kami sambil memanggil "ummi...umii..." Alahai Airis, sorry ye ummi terpaksa tinggalkan Airis sekejap. But ummi promise, next time kalau keadaan tidak mendesak, ummi takkan sesekali tinggalkan anak ummi yang manja ni =)


p/s : Hati tersentuh mendengar cerita emak

No comments:

Post a Comment