21 February 2013

Majlis Wani

Salam

Masih ingat pada pengapit saya dulu? Alhamdulillah pengapit saya, Wani yang juga bff adik telahpun selamat menjadi isteri orang pada Sabtu lepas. Congrates Wani dan suami =)

Beberapa keping gambar yang diambil dari fb adik untuk dikongsikan di sini

Make up done by Aishah, bff adik. Simple but sweet. Sesuai untuk majlis ijab qabul. Lepas ni kalau Angah ada apa2 function minta Aishah  yang make up bole la ye?  hehe

Saya dimaklumkan adik yang beading di baju dan veil pengantin dijahit oleh pengantin sendiri. Hebat kan? Bestnya kalau saya pun ada kemahiran macam tu.



Pelamin dan make up untuk majlis resepsi done by Rumah Kebaya. Pertama kali tengok pelamin ni, terus jatuh chinta dengan keunikan pelamin ni. Nampak sangat sweet kan?

Lepas dah kenyang. Lauk kenduri pun sedap2 belaka. Lagi2 ayam goreng dia yang rangup tu. Nak tambah lagi macam segan. hehe. Satu lagi masakan kampung yang hot untuk hari tu, Sambal Tempoyak Pucuk Ubi (betul ke namanya tu?). Saya tengok en. Abg siap menambah lagi. Mak saya pun sama. Mak mertua dengan menantu citarasa memang sama =p



Izan, Ayoy, Aishah dan Ain. Bff adik ni juga antara orang kuat majlis resepsi saya dulu. Harap2 untuk majlis dorang nanti saya juga dapat menyumbang tenanga walau sedikit =)

Adik dan bff  di majlis resepsi. Serius, saya jatuh cinta dengan baju boria mereka ni. Saya kan pencinta songket, kain ni pulak ala2 songket tapi jenis yang nipis dan sejuk. Tapi rasanya tak dijual di sini memandangkan baju ni adik import dari Bali untuk dia dan bff pakai pada majlis ni. Err....ada sesapa nak gi Bali tak? Kalau ada bagitahu saya ye, saya nk kirim. ^_^

Pengantin dan bff

Otw balik

Saya tengok sakan benar Airis hisap lolipop ni. Terus saya rasa. Mak aiii!!! Manis sangat ni untuk Airis. Tak sesuai. Jadi saya ambil lolipop tu dari Airis. Lagipun dah melekit2 tangan dan mulut. 

Ini terjadi bila saya ambil lolipop tu dari dia. Haruslah dia merengek kan, tapi sekejap je. Lepas tu dah ok. Setahun lebih bergelar ibu, saya semakin mahir cara tackle hati Airis. Konsepnya slow and steady =D

Doorgift dari keluarga pengantin

p/s : Seronok tengok orang bina masjid =)

No comments:

Post a Comment