21 April 2010

Tip Kurus Dengan Berkesan

Salam.

Tadi saya baca blog PakarHowTo tentang cara2 menguruskan badan dengan mudah..Mulanya saya rasa xde apa yang menarik, rasa mcm tip2 yang diberikan 2 sama je dgn blogger or penulis lain. But last point tu buat saya tertarik dan berfikir...

PakarHowTo sarankan : Sebelum tidur, katakan pada hati dan minda bahawa anda akan mengurangkan berat badan. Kalau boleh, usap bahagian2 yang banyak lemak seperti perut dan peha (seolah2 kita mahu memujuk) sambil mengatakan bahawa "Wahai lemak, aku mahu kurangkan kamu supaya badan aku jadi lebih ringan untuk beribadah pada Allah. Susutlah kamu kerana Allah"

Point yang ini buat saya berfikir. Sebab sebelum ni xterlintas langsung niat tersebut di hati saya. Niat saya hanya utk kembali memakai baju lama2 yang semakin sendat dan mahu kelihatan elok2 sahaja di mata2 sekeliling dan en.Abg. Tersasar jauh betol niat saya tu..

Mungkin disebabkan niat pun dah terpesong, maka hasilpun xseberapa. Maka, saya harus setting semula niat mulai sekarang. .Saya mau berada di jalan yang betul dengan cara yang betul =)

p/s : Rajin2 membaca, mana tau dapat maklumat berguna boleh share dgn kawan.2 Tapi jangan niat je, buatnya tidak =)

3 comments:

  1. pesanan untuk diri sendiri...bagus2...hehehehe=)

    ReplyDelete
  2. ida sudi larr kire nyer jawan tag kasut feveret dr akak yerr..

    ReplyDelete
  3. akak xsbr nk tgk kasut br ida..xsia2 akak tag ida coz akak tau ida sentiasa ada bj, kasut yg br dibeli..hehe

    ReplyDelete