15 April 2010

Kawan Seiring Sejalan

Salam

Hati tertanya2 kenapa ada manusia yang suka bercakap ikut sedap mulut.

Saya pun bukan baik sangat, kadang2 mulut terlaser ketika bergurau. Tapi setiap gurauan yang saya lemparkan akan saya tapiskan dalam fikiran terlebih dahulu. Lagi2 kalau individu tersebut bukanlah dalam senarai KAWAN SEIRING SEJALAN saya.

Tapi maybe org lain xfikir mcm saya. Bercakap ikut suka tanpa fikirkan hati2 di sekeliling mereka.

Saya xpandai nak handle keadaan ni dgn cara berhemah. Sbb kadang2 di luar kawalan mulut saya ringan membalas dgn kata2 kurang manis. Memang saya xmau dan sebolehnya mengelak utk mencari jalan bermasam muka. Tapi ada sesetengah insan yang kurang memahami kehedak saya yang satu ni. Jadi apa boleh saya buat?

p/s : Muhasabah diri sendiri sbb saya juga insan biasa yang xlari dari melakukan kesilapan

No comments:

Post a Comment