12 July 2009

Sehari Di Kluang...

Smlam aku ikut Azam lik ke rumah dia kat Kg. Tengah, Kluang...Mang plan nak jumpa mak andam utk amik ukuran badan..Sebagai seorang bakal menantu yang baik, of cuz tujuan aku nak melawat bakal keluarga mertua skali...hehehe...Kitorang amik bas kul 8pagi.Tepat kul 11.30 da terpacak depan rumah Mr. Kluang...So sepanjang sehari berada di sana, aku sempat la melawat beberapa tempat bersama Azam...

Destinasi pertama, sekolah lama Azam...Sek. Men. Sultan Abdul Jalil..Ni sekolah dia waktu form 6...Sekolah form 3-5 ada kat sebelah je tapi aku xsempat amik gambar..Timekasih cikgu2 sekolah...Alhamdulillah, Azam ada apa yang dia ada pada hari ni =)

Destinasi kedua, rumah baru Kak Maizara...Kak Mai ni kakak ipar Azam merangkap bakal biras aku...Saja nak tengok rumah baru yang dia beli...Besar n selesa..RM160k kat sana da leh dapat double storey yang sungguh selesa..Tapi kat sini apa dapat?Apartment je kot...huhuhu...Sangat x best =(

Ni la kedai asal Kluang Station Kopitiam...Kat sana nama kedai ni bukan Kluang Station Kopitiam tapi Kluang RailCoffee...Aku mula2 tengok terkejut gak...Xcaya pun ada..Yela,biasa kite tgok yang kat shopping complex tu semua gah2 blaka..Cantik..Tak sangka lak gini rupanya...Menurut kata Azam kedai ni jual dia punya brand kat Kluang Station..Cam serbuk kopi n kaya tu...Semua tu asal dr sini la...Kluang Station tu jual je...Sekian,maklumat setakat itu...Maklumat tambahan, pemilik kedai ni adalah seorang Muallaf, bukannya ChaYaNunAlif seperti yang digembar-gemburkan...

Tiket balik ke KL...Gerak kul 6..Tak sampai 15minit aku n Azam da lelap...hehehe..Sampai kat Nilai driver bas suh tukar bas lain lak...Sesuka hati dia je..Sampai KL kul 9.30,tu pun stop kat LRT Hang Tuah..Klu ikut sampai ke Pudu yang teruk dgn jam tu lagila lambat sampai kot...

Kesimpulannya, satu hari dalam kehidupan aku telah dijalani dengan indah...Harap2 keindahan lain bakal menyusul lagi =)

No comments:

Post a Comment