29 July 2009

Aku Memikirkan....

BIG DAY

Banyak sgt bnda yg menyibukkan diri berlari2 dalam otak xberapa besar aku ni..Sat fikir sal ni, sat fikir sal tuh..Tapi paling banyak fikir skrg sal Mr. Photographer yg skrg ni bertukar jadi Chipsmore...Aiyak!Mr. Khaled yg cumel!Ke manakah kamu menghilangkan diri...Muncullah dikau segera...Sesungguhnya dirimu amat diperlukan skrg...hehehe...Tapi aku cuba mempositifkan diri dgn mengatakan bahawa beliau perlukan sedikit masa utk bertapa mengeksprimentasikan hasil kerja...Ataupun bertapa mengupgrade skill..Apa2 pun teramat berharap agar pertapaan ghaib beliau segera berakhir spt mana penderitaan aku ni T__T

Otak berfikir utk mencari back up kpd beliau..Yela, kot2 last mnt beliau ada komitmen lain terhadap lautan, sekurang2nya xdela aku gelabah tahap gaban yg boleh menjejaskan kosentrasi aku menyempurnakan hari2 indah aku...Tapi dalam cubaan mencari back up photographer melalui enjin pencarian Mozilla Firefoz di kala masa senggang, aku sering musykil utk melangkah setapak ke depan kerna bimbang dgn hasil yg bakal diterima..Takut xseindah apa yang sering dipaparkan...Yola, da mang keje dorang utk promote diri kan...Kite le sbg customer amik langkah berhati2 kat jerangkap samar invisbile ni...

Bis risau part Mr. Khaled, aku turut memaksa diri merisaukan hal dewan...Cmne caranya utk memastikan ia berlangsung di situ..Adakah dgn cara memacakkan diri seawal jam 6 pagi?Ataupun mewakilkan ayah utk menggantikan diri aku sbg pak pacak kat sana...huhuhu..Teramatlah berharap agar impian perkahwinan aku dapat direalisasikan di sana (cam ayat Majalah Pengantin) =P

Aku turut memikirkan apa persiapan yang belum disentuh...Tapi yang ni aku xrisau...Cuma mengingatkan diri utk melakukan semua spt yang dirancangkan dalam Wedding List...Tapi sedikit tersengih bila melihat amaun yang bakal dibelanjakan...Sengih utk maksud apa aku xtau...Tapi yg pasti reaksi cmne pun yang aku wat, xkan mengubah keadaan cuz itulah yg kena aku hadap...Harap2 bila tengok buku saving, keadaan ini dapat dineutralkan dan membuatkan aku tersenyum walaupun ketika tido =P


RUMAH

Bagi kamu utk org yang baru saja berkahwin, apa yg harus pada umah yg bakal didiami...TV, Freeze, Washing Machine, Meja Makan, Sofa, Aircond...Ni jawapan yg akan keluar dr mulut org terlebih duit..Utk org yg terkurang duit (macam aku ler) memadai TV, Freeze dan dapur gas sbg permulaan..Ruangan bilik tido adalah terkecuali...Sbg pengantin baru, xkanlah kamu nak bermalam di atas lantai kan..Jgn menyimpang ke arah lain, ini adalah fakta...Dan mereka yg menyimpang ke hala lain,suka hati kamulah...

Bukanlah selamanya keadaan rumah aku akan sebegitu...Mungkin perlu berdikit2 mengumpul barang...Contohya dua bulan pertama, beli set sofa..Dua bulan kemudian beli meja makan...Seterusnya washing machine..Tapi bagi kamu yg merasakan tgn adalah aset terpenting yg harus dijaga teramat sgt, maka dahulukanlah washing machine tersebut di kedudukan teratas...Benda ni sgt2 mudah, hanya pakai otak..Fikir apa yg kite perlukan dalam peratusan tertinggi, then jadikan ia keutamaan...Atau dgn cara bijaknya, mainlah kutu..Kamu xakan terasa wang kamu mengalir bagaikan air...Dan untuk menjadi bijak,cara ini yg akan aku amalkan =)

HUBUNGAN JARAK JAUH

Aku menerima berita baru dari Azam petang td bahwa dia akan ditransferkan ke Abu Dhabi next week...Bila ditanya selama mana pertukaran tersebut digunapakai, jawapan yg diterima adalah selagi diperlukan..Mungkin 2 thn..Mungkin 3 thn..Ataupun mungkin setelah kami dikurniakan zuriat yg ke-3...hahaha..Menyampah!

Aku sgt xsuka dengan brita ni...Lain yg diharap, lain yg dtg..Aku rindu nak dating, tengok wayang sama2,makan sama2...Mungkin agak memalukan utk diakui, tapi itulah hakikatnya...Klu kamu tidak merindui seseorang yg dekat di hati kamu, xke pelik...Kalau ada cinta mesti ada rindu...Macam makan nasi ngan kicap la..Complete gitu =P


PERKARA AKHIR YG AKU FIKIRKAN YELAH...KG. PUAH PALA TU TERLETAK DI PENANG...JADI MENGAPA MESTI PERHIMPUNAN BODOH TD DIADAKAN DI KL???

No comments:

Post a Comment