02 August 2011

Parenthood Expo 2011

Salam

Hari ni baby dah masuk 27W & 6D. 2 hari lagi nak masuk ke 3rd trimester. Sekejap je kan rasa masa berlalu. Tau-tau je nanti dah nak deliver. Deliver??? Fikir2 macam excited je nak keluarkan si kecil dari perut ni. Tapi fikir2 balik macam seriau je. Camno tuh?

Setakat ni keadaan bakal ummi ni adalah dalam keadaan sihat dan memberansangkan. Masih lagi boleh bergerak aktif walaupun kadangkala kepenatan. Selera makan jugak masih hebat. Keinginan utk makan yang macam2 pun semakin hebat jugak sampai pening kepala bakal atok dan nenek nak melayan. hehe

Kalau dari segi persiapan baby, rasanya baru selesai dalam 40%-45%. Kalau dilihat hasil tiap kali pulang bershopping, rasanya dah banyak yang dah dirembat. Tapi hakikatnya masih banyak yang tertinggal, masih banyak yang lompong dalam senarai. Jadinya lepas ni kena usaha dengan lebih giat lagi.

Ahad lepas saya sempat ke Parenthood Expo di Midvalley bersama Along n BIL serta hero cilik macho, Waiz Miqdad. Sebolehnya dalam hati mau rembat sebanyak mungkin keperluan selaras dengan budget yang ada dalam poket. Tapi sudahnya balik dengan hasil yang sedikit tapi kepenatan yang maksima. huhu

Expo ni biasa2 je saya rasa, lebih kepada promosi kepada jualan barang yang boleh didapati secara online. Kalau takat datang untuk jenguk2, memang sesuai. Tapi kalau utk dapatkan barangan pada harga yang murah dari pasaran, expo ni bukanlah tempat yang sesuai.




Latest pic of Mak Buyong. Membesar bagai juara =p




Thanx to Along dan BIL yang setia menemani. Dan juga hero cilik sebagai penghibur.






Semakin keletah dan agresif cucu atok ni.










Ada dancing show lagi. Sementara saya dan Along meredah lautan manusia, tinggalkan Waiz dan BIL menghadap show ni.




Lucky Draw




Nampaknya langkah kanan saya kali ni. Lepas abis pusing dan beli apa yang patut di expo, BIL belanja makan di Tony Roma's. Wuhuuuuu!!! TQ abg iparku =)








Tengok ini budak, aktif betol lari sana sini. TQ uncle 4 da balloon =)




p/s : Geram melihat baju2 comel. Sabar dulu yo =p

No comments:

Post a Comment