20 August 2011

Salam

Esok tengahari nak ke KLIA menjemput en. Abg pulang. Kepulangan yang dinanti-nanti setelah 3 bulan tidak bersua. Dari si kecil berusia 16minggu, sehinggalah kini berusia 30minggu. Dari rindu membukit sudah jadi rindu menggunung.

Kebiasaan sebelum en. Abg pulang, saya akan balik ke Kinrara dulu mengemas apa yang patut. Dari kerja remeh sehingga kerja ringkas dengan bantuan ayah, emak dan adik beradik yang lain terutama dalam kondisi diri yang sebegini.

Pagi tadi, rutin tu telah terlaksana dengan bantuan ayah dan adik bongsu saya, Ayoy. Kerja2 berat semua dibantu oleh Ayah. Kerja2 ringan mengemas dibuat oleh saya dan dibantu adik. Hadiah di hari jadi ayah. hehe. TQ ayah dan adik yang membantu :)

Perkara pertama yang saya buat bila sampai je dirumah, kemaskan peti ais dan masukkan bahan2 mentah yang dibeli di Pasar Kg. Pandan bersama emak dan ayah. Tak banyak yang dibeli, cuma keperluan asas utk santapan kami barang dua 3 hari.

Lepas mengemas kamar beradu, saya beralih ke bilik tengah. Bilik yang menghimpunkan segala hadiah perkahwinan dan juga keperluan tidur bagi tetamu yang datang. Dan sekarang bertambah fungsi kepada bilik penyimpanan sementara barang2 si kecil yang telah dibeli.




Barang2 si kecil saya susun di suatu sudut. Nampak sedikit tapi InsyaAllah banyak keperluan yang telah lengkap. Lepas ni akan double check balik list. Target saya sebelum en. Abg balik semula ke AD, semua barang dah lengkap. Kot2 la si kecil ni nak keluar awal jumpa orang2 yang xsabar nak peluk cium dia. *TQ nenek sebab bagi set tilam peach yang comel tu :)*

Habis mengemas bilik tengah, saya jengah ke bilik solat di hujung skali. Rasanya tiada apa yang perlu dikemas memandangkan hanya dilengkapi dengan barangan solat.

Usai berkemas dan solat Zuhur, saya, ayah dan Ayoy pulang ke Pandan Jaya. Selamat tinggal teratak kecil. Esok kite ketemu lagi ye :)

No comments:

Post a Comment