25 August 2011

Teratak Kecil Kami

Salam

Kelmarin en. Abg beri pilihan kepada saya hala mana nak dituju untuk cari menu berbuka. Nak ke bazar ataupun ke KFC saja. Saya pilih bazar sebab nak cari popia sira yang sedap tu. Sudahnya saya tak berjumpa kedai yang menjual popia tu. Takpela, kalau ada rezki lain hari boleh cari lagi.

Jadi semalam saya pilih KFC pulak. Sebelum berbuka nampak KFC tu memang mengiurkan, ditambah lagi dengan haruman yang disebarkan. Buat hati ni tergoda. Tapi ketika berbuka, seketul ayam je yang mampu ditelan. Dengan perut yang menegang, rasanya taknak dipandang lagi ayam tu. Selalu macam tu kan. Kalau da kenyang, tengok pun muak. Tapi esoknya nak lagi ^_^

Malam tadi sedikit bz. Orang2 perabot sibuk nak antar barang. Dengan barang kargo en. Abg yang nak sampai lagi. Dari satu kedai ke kedai lain tiba. Akhirnya kawan en. Abg yang datang membantu sedikit kerja. Sudahnya sambil menunggu di bilik, terus saya tertido sehingga menghampiri jam 11.30mlm.

Bangun2 je, disuprisekan dengan kejutan en. Abg yang sangat sweet. Penat lelah beliau mengtouch up hall dengan hasil yang mencuri perhatian saya. Bagi saya sentuhan beliau indah, setara dengan citarasa dan pembaharuan yang saya inginkan. 99% complete, cuma tinggal utk memasang day curtain yang dalam proses pembikinan.

Sekarang ni, tinggal utk selesaikan bahagian 2nd hall yang akan menjadi ruang santapan. Dan juga sedikit aksesori tambahan untuk menaikkan seri.


~~Ongoing process~~~

Semua hadiah kawen kitorang pindahkan siap2 dari bilik tengah ke bilik hujung buat sementara waktu sehingga wardrobe baru sampai. Pakai sumbat je sebab nanti pun nak susun balik. Lintang pukang jadinya. Mana set pinggan mangkuk terpilih akan disimpan dalam kitchen cabinet. Selebihnya semua nak simpan. Nak pakai semua takdelah kejadahnya. Duduk berdua je. Tapi mungkin jugak boleh buka siap2. Kot2 ada orang datang bertandang ke rumah nanti bolehla guna.




Kesian melihat orang angkat perabot2 tu, kitorang hidangkan air teh o ais dan kueh raya in advance ni. hehe. Kueh buatan sendiri ni ^_^




Inilah semua barang en. Abg yang dikargo dari AD. Dalam 10 kotak tak silap. Malam tadi jugak kitorang punggah kotak2. Tapi just keluarkan barang2 tertentu je. So malam ni sambung mengemasla nampaknya. Kurus kitorang laki bini macam ni. hehe




p/s : Tak sabar nak tunggu 100% complete =)

No comments:

Post a Comment