10 June 2011

P : 20W 1D

Salam

Sudah menghampiri separuh perjalanan. 20weeks to go =)

Si buah hati masa berusia 17w, hasil scan pada 19 Mei 2011. Doc cakap tangan, kaki, tulang blakang smua da terbentuk. Tapi gender tak tau lagi masa ni. Harap2 next check up on 16 Jun ti da boleh nampak. Ada kawan2 yang cakap b4 masuk bilik doc tu, pujuk2 baby dulu. Suh duk molek2, nanti doc scan boleh nampak.

Dalam hati memang saya berharap utk tau gender baby, lagi2 ni 1st baby. So, agak excited utk tau gender baby. Boleh beli barang dengan lebih fokus. hehe. Tapi kalau baby masih malu tersipu-sipu takpelah. Dia nak suprisekan ummi dan ayah dia =)




Lepas check up hari tu sambil menunggu ayah menjemput, saya berkesempatan beli buku ni. Bila telek2 kandungan dia, macam ok je terus beli. Ni la 1st buku yang saya beli tentang pregnancy. Dah habis baca pun. Recommended untuk bakal2 ibu especially anak sulong macam saya ni.




Tadi ada appoinment kat KIA Kg. Pandan untuk check BP, urine dengan weight. Alhamdulillah semuanya ok. Berat pun back to normal, tak naik dengan mendadak. Harap2 boleh maintain sampai baby kuar. Takmolah overweight, nanti kena refer to dietitian.

Sepanjang minggu ni, saya ada terasa something kat perut. Tak tau la nak kata tu baby kick ke or just perasaan saya je. Saya tanya nurse yang ambil BP tu, normal ke bila tak dapat rasa baby kick lagi. Dia cakap since ni 1st baby, so maybe saya lambat skit rasa. Kalau perut tebal, ada kemungkinan utk lambat lagi rasa.

Terlalu cepat masa berlalu. Rasanya baru semalam saya tersenyum gembira bila pregnancy test tunjuk result +ve. Tapi hari ni dah separuh perjalanan saya tempuh, separuh perjalanan lagi bakal ditempuhi. Jadi baby, kite kuatkan semangat sama2 ye. Chaiyok! =)


p/s : Masih muat lagi baju2 sedia ada. Belum masa utk pakai uniform. hehe

1 comment:

  1. ida akak dah tukar blog add tau..
    alynnluvshamza.blogspot.com

    ReplyDelete