08 May 2009

Indahnya Dunia...Hadapi Dengan Senyuman...

Duduk2 ni, tibe2 teringat lik kitaran hidup aku n insan2 di sekeliling aku...banyak perubahan dalam hidup aku especially slpas aku tamat blaja...sbb apa aku pilih utk imbau benda2 yang terjadi pas 3 tahun ni...sbb aku rasa dr saat itula aku mula membentuk jalan hidup aku sndiri...punyai keje sendiri, duit sendiri, tanggungjawab yang lebih berat n kehidupan yang lebih mencabar...semuanya aku lalui dengan bantuan emak, ayah, along,izan,ayoy dan si dia...kepada Allah kupohon agar dipermudahkan perjalanan hidup aku n insan2 tersayang...

Klu thun 2007,mybe perubahan xbanyak sgt dalam hidup aku selain mula bekerja...keje pun biasa je tapi aku xkisah...aku percaya setiap orang ada rezki masing2 cume lambat atau cepat je kite menerima rezki tersebut...rezki Azam cepat bila dia terus bekerja tanpa menganggur...Alhamdulillah,aku turut bersyukur bagi pihak dirinya...sbb bagi kami satu langkah kejayaan yang diperolehi antara kami berdua bermakna satu langkah kejayaan kepada kehidupan kami berdua...

Tengah tahun 2008, aku start keje kat MAIWP..keje tetap...biasa je tapi still rezki wat diri aku...syida, exrumate aku pun da bergelar wife orang...xpasti lak aku skrg dia dah bertiga ke lum..cuz da leh dikatakan lost contact...ayoy mula study kat Matrix Londang, Melaka...Along pun fly ke Brisbane, study kat sana...Izan lak tetap tabah meneruskan perjuangan di UITM...hehehe...mak ayah still maintain =)

Awal tahun 2009, kalendar keluarga aku dibuka dengan majlis perkahwinan Along dengan abang Shamin pada 16 Jan 2009..majlis berjalan dengan lancar dan kesederhanaan..maknanya secara langsung mak ayah dapat menantu baru n kitorang adik bradik dapatla abg ipar...

18 Jan 2009 aku da berubah status..menjadi tunangan Azam...perkara yang sering kami bincangkan akhirnya selesai gak...Alhamdulillah, apa yang aku doakan dari sejak awl perhubungan kami termakbul jugak...Time kasih bebanyak kepada emak,ayah,along,abg shamin,izan,ayoy,keluarga mak long serta yang lain cuz banyak membantu...

Sedar xsedar da 3 bulan berlalu..n kitorang masih lum confirm lagi tarikh majlis...agak susah utk aku menguruskan benda ni cuz Azam jauh...aku harap bila dia lik cni ti bulan 7 dari Qatar, kitorang leh mula uruskan apa yang patut dalam masa 2 minggu dia bercuti kat cni...pegi kursus kahwin, beli barang hantaran, bersihkan rumah n etc...penin2...banyak benda nak buat tapi masa teramat singkat cuz Azam kena berulang KL-Johor..hal kat sana pun dia kena settle...sian tunang aku..hehehe

Paling menggumbirakan aku n azam, kitorang akan dapat kunci rumah selewat-lewatnya bulan 6 ti...skrg smuanya da selesai..tinggal bayar baki duit lawyer, dapat kunci, bersihkan rumah n kenduri masuk rumah...hepy dan lega rasanya bila ada rumah sendiri di usia yang agak muda..ada aset sendiri walaupun sederhana...xpayah penin2 nak cari rumah sewa yang xtentu naik turun sewanya..buang duit je cuz menabung kat orang lain...nak renovate umah pun senang...Alhamdulillah, ini semua rezki Allah s.w.t buat aku n azam...mudah2an, datang lagi rezki lain pasni =)

Congrates kpd kwn2 aku yang telah pun selamat berumahtangga...Anume-Daus,Aida-Aidzil,Azrin-Zul,Hadi-Dayah,Apis-Aina,Ina-HubbynAyu&Hubby dan juga teman2 lain yang yang tidak dinyatakn atas sbb dayang ingatan aku yang makin lemah ni..hehehe..trima kasih di atas undangan...semoga ikatan yang baru terjalin ini kekal sejahtera selamanya dan memperolehi zuriat yang sihat...

Harapan ku yang tinggi menggunung utk tahun ini ----> mendapat anak buah yang sihat =)

No comments:

Post a Comment