01 May 2009

Coret-Coret Kehidupan...

Lama giler aku x update blog ni...last skali bout 2 weeks ago..banyak benda yang aku miss nak update...so let me recall what happened on me 2 weeks ago...

1. 16 april 2009--->Aku tumpang Alin ke Adamson Hotel untuk amik exam SPA..cam hampeh je part 2...n sepanjang jalan lik aku n alin a abis mengomel sal exam tu...so,tunggu jela resultnya cmne...huhuhu

2. 26 April 2009--->Pagi2 lagi abah Azam kol aku..tanya dapat x wedding invitation card from mak ayah kak zurina..seingat aku mak ayah xde pun kata ada jemputan kahwin that week..rupa2nya setelah diselidiki dengan mendalamnya,pakcik tu selit kad bawah pintu rumah along...without name..at last aku, emak, ayah n ayoy pun p kenduri tu..kat Taman Bukit Teratai...aku mang failed baca map ni...tapi aku try ingat lik jalannya cuz sebelum tu azam penah bawak aku ke sana...alhamdulillah jumpa gak rumah pengantin...after lik dr rumah pengantin kitorang konvoi lik ke rumah aku utk discuss tarikh wedding aku n azam...singgah sat je..aku pun xbrapa pasti apa yang dorang bincang cuz mak larang aku join sama...xmanis katanya..time ni aku rasa cam gadis melayu terakhir lak...hahahahaha...so hasilnya,dorang xde masalah dengan tarikh 16 jan 2010 tu but tunggu azam confirmkan lik...hope tarikh dpat diconfirmkan secepat mungkin cuz aku nak tempah dewan n aunt sofie...the other reason aku xsabar nak kahwin :p
after dorang lik aku,mak n ayah gi HUKM melawat erul seperti yang dirancang...otw nak ke wad fikiran aku melayang...camne agaknya keadaan erul...then sampai je wad,aku terpandang kaki kanan dia yang telah dipotong paras lutut...otomatik air mata aku menitik melihat keadaan dia..n buat 5minit aku x dapat melihat muka dia cuz cuba menahan rasa hiba...dia juga xde reaksi apa..blank..mgkin sbb xdapat terima hakikat lagi dengan keadaan diri dia yang baru..aku jugak perlukan masa utk trima situasi ni...n sehinggalah ke hari ini aku masih lagi memikirkan benda yang sama...

3. 29 April 2009---> Jam 3.30pm aku n budak ofis dikejutkan dengan brita kematian ibu kepada ofismate kami, Asbul...walaupun asbul slalu timbulkan perasaan yang menjengkelkan kat kitorang perasaan simpati tetap ada...lagi2 dia pun baru je accident b4 kematian ibu dia...semoga ibunya dicucuri rahmat...amin....

4. 30 April 2009--->Jam 9.30 pagi aku,anan,kak niza,kak siti,kak yati,kak fida,kak midah,pakcik,kak ana,ameen, kak mas, kak izan, kak raha n syikin p rumah asbul utk menziarah kat Selayang Mulia...sedih bila aku tengok bapa asbul cuz dia gak berkaki palsu cam asbul...kitorang adakan tahlil ringkas utk arwah diketuai pakcik Jamil...

5. 01 Mei 2009--->Aku n Izan ke majlis kahwin Kak Rin kat Dewan Merak Kayangan...so, klu majlis pun dah wat kat citu,of cuz la majlisnya gempakkan...cuma yang xbestnya part makan...xberapa kena dengan selera aku n izan..orang lain kitorang xtau la...n aku balik kul 4.30pm tanpa bersalaman dengan pengantin...bukan xmau tapi xde kesempatan memndangkan dia pun bz dgn majlisnya...semoga ikatan baru yang dijalinkan berkekalan aman damai sehingga akhir hayat dan dikurnikan zuriat yang sihat dan soleh n solehah...n congrates kpd pengantin baru kak fara n husband yang bakal menimang cahaya mata end of this year ni...tibe2 aku rasa xsabar lak nak menimang anak buah....akan kusampaikan hajatku yang meninggi bak gunung ni kpd Along ku yang terchinta...hehehehe...

Sok aku ada 2 event utk dihadiri...11 pm,my bestfren engagement at miharja n after dat my ex-rumate wedding at puchong di mana akan ku angkat adik2 ku utk pergi bersama...tapi yang xbestnya,aku xdapat pi wedding ex-rumate aku gak kat Kuala Kangsar...huhuhu...

No comments:

Post a Comment