09 December 2011

Ummi Dan Airis Sama2 Berurut

Salam


Dulu masa nak keluar wad lepas deliver Airis cadangnya nak sunatkan dia terus. Senang, setle semua dan saya tak payah fikir lagi. Tapi sebab excited sangat nak kuar wad terus terlupa niat yang satu tu. Lepas tu ingatkan masa bawak Airis check Jaundis tu, nak sunatkan terus. Tapi doc kata kena setlekan dulu hal Jaundis, baru sunat. Tertangguh lagi sebab lepas keluar wad terus bawak Airis balik ke Kluang esoknya.


Sudahnya Airis bersunat di kampung saja.. Makcik urut yang sunatkan. 1st time tengok sunat2 ni, nak2 anak sendiri. Ngeri jugak ^_^

Sebelum tu, saya mintak makcik tu urutkan saya dulu. Saja nak bagi segar badan. Kembang setaman bila makcik tu puji i dah jauh beza dari masa berurut lepas bersalin dulu. Sampai tak kenal kau. Terima kasih la makcik, malu saya. haha

Selesai bab saya, maka kisahkan bab Airis pulak. Sebelum tu susukan Airis dulu. Takut dia menangis lepas disunat. Punyalah saya mengagah Airis, nak bagi dia senyap dan duduk diam. Akhirnya, berjaya jugak. Tak menangis pun dia. Merengek 2 3 kali je. Bagus anak ummi ^_^

Selesai bersunat, makcik tu mandikan Airis dengan air limau nipis. Kira bersuci la. Lepas tu diurut-urut Airis satu badan. Katanya leher Airis terkial skit, terus dibetulkan. Punya menangis la Airis, sampai saya naik cuak. Patah ke leher anak aku ni. haha. Tapi lepas pujuk2, terus cool balik dia. Kena upgrade skill memujuk ni =)

Lega, satu part da selesai. Tinggal nak cukur jambul dan aqiqah Airis je esok. Boleh balik rumah dengan senang hati.




p/s : Try baju kurung yang dibawa en. Abg utk dipakai esok. Mujur masih muat =)

No comments:

Post a Comment