27 February 2010

Patut Atau Tidak?

Salam.

Tadi saya n family melepaks di "Singgahsana Saya Dan en.Abg" dari tengahari sehinggalah petang. After lepaks, tido2, berkudapan-kudapan n minum secawan teh O setiap seorang, dalam pukul 6 kami bergerak meninggalkan Singgahsana. Saya, emak dan ayah satu kereta. Along n Abg Shamin satu kereta ke destinasi masing2. Kami menuju ke KL, mereka menuju ke Seremban*tapi tah cmnedorang boleh ter'stuck' kat Sunway?* =p

Kembali memutarkan cerita ke belakang....

Sampai je kat Singgahsana, saya tengok pintu bilik saya n en.Abg tutup. Saya cuba bukak tapi BERKUNCI. Hairan...

Seingat2nya masa saya tinggalkan Singgahsana ni dulu, saya pastikan semua bilik tidak berkunci. Biar ada peredaran angin n supaya bau2 yang kurang menyenangkan tidak hinggap di bilik tu. Saya btol2 pasti saya xkunci pintu tu. Tapi apa kes plak skrg. Pintu berkunci dan masalah besar sekarang saya kehilangan kunci tersebut.huhuhuhu..

Saya tenangkan hati. Cakap kat diri kunci tu mesti ada kat Pandan Jaya...

Tapi hampa bila kunci yang dicari tah ke mana menyembunyikan diri. Puas selongkar tempat2 yang berisiko tinggi tapi still xde...Istigfar banyak2...

Msj en.Abg, mengkhabarkan keadaan terkini. Tak senang dgn situasi bermesej yang melambatkan pemahaman citer sebenar, beliau menghubungi saya..

Sng cakap, saranan beliau "Amik hammer n ketuk kat tombol. Kalau nasib baik, pintu terbukak dan tombol ok lagi. Kalau tidak, pintu terbukak n tombol rosak." Tapi kalau pintu xbukak tapi tombol rosak, apa kes? =(

Sampai kini saya masih mempertimbangkan saranan beliau. Patut atau Tidak? Hmmm....

1 comment:

  1. Tombol pintu umah ko macam pintu opis bos kita ke? kalau tombol macam tu tak yah ambik hammer..guna kaedah ambik plastik lutsinar then cuba swap kat tempat tombol tu....

    ReplyDelete