24 February 2010

Hari Meraikan Pengantin 2

24 Januari 2010 - Rumah Pak Mak Mentua

Salam.Saya tiba di Johor selepas sembahyang Jumaat, 2 hari sebelum majlis. Bertolak sebelum pukul 5 utk elakkan lebihan kereta di jalan raya. Sampai di rumah mertua lebih kurang jam 8.30 malam. Masih belum ramai orang, hanya ada makcik en. Abg, Cik Ah sekeluarga.

Malam tu saya rasa kekok...

Sabtu siang sambil menunggu kedatangan keluarga, saya masih lagi kekok. Saya ingat pesanan mak ayah, pandai2 bwk diri di tempat orang..Cuba mencari apa yang boleh dibantu. Tapi....saya ditegah utk melakukan sebarang keje. Kirenya keje saya hanya berehat, berehat dan berehat jela.hehe

Dipendekkan crita, malam tu mertua saya adakan Majlis Khatam Quran utk saya, adik en. Abg (Azwa) dan sepupu en.Abg (Syahirah). Tapi disebabkan bendera Jepun x sabar2 nak naikkan bendera, maka saya terpaksa menarik diri. Jadi, saya hanya tumpang bertimpuh di depan. Sumpah! Kaki saya lenguh gile.huhuhu...

Keesokannya.

Ikutkan ni kali kedua saya bersanding. Tapi still nervous. Macamkan pengantin baru =)

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar

Lorong Setia, Kampung Tengah, Kluang...

Masa ni saya n en.Abg baru sampai dr umah Pak Long. Saya n seluruh keluarga tumpang menunggu di rumah pakcik en.Abg. Disebabkan kain saya ada sedikit juraian n kawasan park kete terdapat sedikit daun2 kering, maka beginilah jadinya. pengapit lak lambat sampai.huhuhu

Rombongan pengantin perempuan. Sesangat la panas. Pengapit lak asik tanya gaya kipasan yang sesuai. Aish...huhuhu



Before makan beradab, ada pertunjukan silat. Sangat cool =)




Meja makan beradab. Fully prepared by family in law



Siap ada zapin lagi. Bukan makan, tapi mata asik melilau tengok orang menari zapin =)




Before potong kek. Nampak tamaks halobas =p

Family saya =)

Seluruh rombongan Cik Kiah. Photographer suh wat candid, ni ler hasilnya =)


Foto best lain...






Outdoor kat Gunung Lambak..Sangat panas masa tu. Da la ramai orang, tapi saya n en. Abg wat2 muka xmalu..hehe




~~~~~The End~~~~~

Abis outdoor, pulang kembali ke rumah mertua n stay kat sana sehingga Hari Slasa.

Slasa pagi lepas breakfast, saya n en.Abg gerak balik ke Puchong n sampai lebih kurang pukul 2. Lega sangat. Dapat berehat kat rumah sendiri sambil bersantai guling2 depan TV n makan eskrim sama2 dgn beliau.. Saat itu sangat indah =)

2 comments:

  1. wah..part guling2 mkn aiskrim yg best tuu..
    cenonit sgt larr smua gambo2 nih..xpuas tgk..

    ReplyDelete
  2. best guling2 tambah lemak.hehe..gambar kat fb ada lak kak.lagi banyak.

    ReplyDelete