30 June 2009

Terengganu...

3 hari kat Terengganu sgt7 best...Ada hikmah gak Ayoy dapat wat Degree kat UMT tu...Dapat la kitorang sekeluarga ni jalan2 cuci mata tengok tempat baru...Dulu aku da bagi chance kat family jalan2 kat Kedah, so skrg time Ayoy lak =)

Memandangkan ni 1st time kitorang sampai Terengganu, so peluang ni la kitorang gunakan sebaiknya utk berjalan2...Mybe mak n ayah akan sampai lagi ke sana dlm masa terdekat ni, tapi bagi aku cukup2la...Penat gile...Sangat7 jauh...Trasa sengal2 lagi badan ni.huhuhu...Tapi kot kalu berubah fikiran akan datang xtau jugakkan...Lagi pun view tepi laut kat sana sgt7 cantik..Rasa fresh je...

Tak amik banyak gambar cuz sibuk mengisahkan keperluan Ayoy...Bukan apa, adik aku yg sorang ni ada skit sifat LUPA....Jadi, di sinilah kitorang memainkan peranan penting esp. Izan...hehehe...bila tengok Ayoy sibuk nak sambung blaja ni, aku teringat lak zaman2 study dulu...Tapi xrasa nak ulang pun...Otak da karat.huhuhu..

Bila ditanya ayah, apa perasaan dia...Kata ayah, dia sangat2 bersyukur krn anak2nya berjaya mencapai apa yg dihajati...Ya, alhamdulillah we did it berkat doa x putus2 emak n ayah utk kejayaan kami...Trima ksh emak.Trima kasih ayah sbb tlh membesarkan kami n sedaya upaya memberikan yang terbaik dalam hidup kami sehingga kami ada apa yang kami ada pada hari ini...

Kata sesetengah org (yg akal x brapa maju) buat apa blaja tinggi2 klu akhirnya bila kuar U, ijazah yang digenggam tu bertukar menjadi kepingan kertas buruk yang sibuk di bawak ke hulu ke hilir utk mencari rezki...Xpun wat apa menghabiskan duit, masa dan tenaga blaja tinggi2 klu akhirnya kerja yang kita dapat xsetimpal dgn ilmu dan pendidikan yg kita ada...Dalam kata lain (yg sering disebutkan org) keje cikai la...Graduate Degree tapi keje SPM je...Berbaloi ke?

Ya, aku rasa sgt berbaloi...Sbb apa aku kata berbaloi???Sbb.....ayah n emak aku maukan aku, along, izan n ayoy berbuat sedemikian...Itu hasrat dan cita2 mrk utk lihat anak mereka berjaya...Jadi korang (org yg gemar mengukur dan mengklasifikasi tahap hidup seseorang) rasa mendapat kerja yang setaraf dan setimpal dgn apa yg korang ada dapat dibandingkan dengan kebanggaan dan penghargaan yang diberi kpd mak ayah???No no no....Tidak sesekali bagi aku..Kerna aku lebih sayangkan mak ayah...Aku mau mereka bangga ada anak2 spt kami...Wat apa hiraukan kata2 org???

Aku berpesan dgn Ayoy utk cuba dapatkan yg terbaik semester 1 ni...Subjek byk yg ringan, time ni la nak pulun...Blaja je..Jgn risau sal masa akan datang..Dapat ke keje...Keje apa...Tu semua Allah yg menentukan melalui pintu rezki yg dibuka kpd kita...Aku percaya rezki akan sampai pada kita cuma ukuran masa yang menentukan...Lambat atau cepat je...Sapa kita utk menilainya???

Rumah semakin sunyi...Next week Izan da start pindah ke rumah sewa dia kat Shah Alam...So hanya tinggal aku, emak dan ayah merenung wajah masing2...huhuhu...Adik2 semakin membesar...Izan akan mula bekerja slps tamat LLB...Ayoy lak tlh meninggalkan rumah yang menjadi DUNIA BONGSU bagi dia...Sunyinyer....Xde kawan nak bergosip...hahaha...

Apapun, kehidupan yang berubah hampi 360 darjah ni diharap tidak sesekali merubah apa yang ada skrg...

SAYA SAYANG KELUARGA SAYA =)

No comments:

Post a Comment