01 November 2010

Engagement Nana

Salam

Ahad lepas sorang lagi cousin saya bertunang. Hari tu belah ayah, kali ni belah mak pulak. Memangnya saya kurang rapat dengan dia, tapi ruang dan masa utk memeriahkan majlis tunang dia tu tetap ada. Kite kan bersaudara :)

Nana ni anak kepada adik emak saya. Memang jarang sangat berjumpa. Kalau balik kampung pun belum tentu dapat jumpa. InsyaAllah kalau selamat semuanya, lepas 6 bulan nanti jadi isteri orang lah dia. Amin.

Sampai je kat Melaka dekat pukul 1. Majlis plak lepas Zuhur. So, kitorang lepak2 dulu n lunch kat rumah Pak Long. Jejak je kaki ke rumah Pak long *dulunya tapak rumah nenek n datuk*, hati rasa tenang. Susah saya nak describe feeling tu. Hanya kami adik bradik yang tau esp. Izan sbb dia membesar kat kampung. Nak2 lagi terasa angin laut, feel dia semacam je. Terus teringat masa kecik2 dulu. Sungguh! Rindu sangat kat arwah datuk n nenek walaupun sempat bersama 7 tahun je.

Makan dulu kat umah Pak Long. Bila kitorang makan nasi, maka si kecik ni wajib la dapat susu dia gak. Amboi, sedap nampak landing kat nenek. Manja betol.


Muka gembira kekenyangan. Burp!!! :)


Nana, my cousin. Make up sendiri je by Ayu, cousin kitorang jugak. Congrates :)


Menunggu pihak lelaki masuk. Yang baju ijau tua Pak Long, da only pakcik sedara yang kitorang ada


Boleh relax sebab dia tengah syiok tido dan ada orang yang tolong kipaskan. Aku lah tu. huhu


Tengah hangat berbicang. Teringat zaman i dahulu kala ^_^


Seusai majlis. Lepas da yak2 n da salin pampers baru. Sama x? Mestilah tak sama. Sorang putih, sorang kelabu asap. haha


View dari umah Pak Long. Agak samar utk nampak laut. Kalau la saya masih kecil, mesti petang tu terus terjun laut mandi puas2. hehe


Petang tu lepas tido, bangun2 tengok tengok cucur udang yang sedap tu tinggal baki buat taik gigi je. Sedih gile sbb cucur udang dia tersangat lah sedap. Nampaknya bila en. Abg balik nanti, saya nak heret dia balik kampung. Boleh ye syg? Saya tau kamu pasti setuju dengan rela hati :)

p/s : Kampungku, kamu tetap terbaik di hati saya. Saya cinta kenangan bersama kamu :)

No comments:

Post a Comment