30 November 2009

Memori Aidildha

Jumaat lepas aku n family plan nk ke Melaka, saja amik angin. Memandangkan hari tu hari raya Aidiladha, mud beraya tu tetap ada. Plan asal selepas balik dr Melaka kitorang nak pi ke rumah PakLong. Mau beraya n at da same time nak mntak PakLong sign borang nikah (tinggal sebulan setengah je lagi. aku masih xsubmit borang nikah!!!)

Pagi2 lagi (kul 10 pagi, xle awal sgt) aku telah mengharu birukan keadaan bila aku telah keciciran borang nikah di jalanan. Paling teruk bila aku langsung xsedar keadaan tu n hanya tau bila dapat call dr seorang Hamba Allah (tqvm pakcik) mengatakan all da documents tersadai di tepi jalan (kena golek ngan motor n kete).huhuhu...Aku sangat careless!!!

Baru teringat mcmmana benda tu boleh terjadi..Dek sbb sibuk nak bergambar pagi raya, aku letak fail tu atas kereta jap. Tapi aku lupa nak amik balik fail tu n ia tetap berada disitu sehinggalah kitorang memulakan perjalanan. Apalagi, berteraburlah bnda alah tu atas jalan. Sedangkan aku dok bergumbira, bergelak tawa dia atas kete..Salahkan saya!!!huhuhu

Mulanya ingat nak teruskan perjalanan but then decide nak berpatah balik utk amik documents itu sbb aku sgtla risau. Takut ada dokumen part Azam ilang. Kalu ilang bagaimana mau kawen???Aish....

Alhamdulillah rezki berpihak pada aku bila cek fail tu everything complete. Semuanya ada*wink2* Lega sangat..Pakcik (merangkap kwn ayah yg dikenali di surau) tu pesan next time hati2, bnda2 camni sangat penting. Iye pakcik, saya akan ingat pesan pakcik. Trima kasih sgt sbb tolong kutipkan borang saya. Kahwin nanti pasti saya jemput pakcik =)

Memandangkan keadaan itu telah berlaku n jam telah menunjukkan hampir pukul 12, jadi plan utk ke Melaka terpaksa di tunda ke lain hari n destinasi pilihan yelah ke rumah PakLong. Of coz citer itu akan diulangcerita oleh emak.hehehe

Malamnya bila ym dengan Azam, aku sempat bercerita dgn Azam. Dia xmarah tapi cam biasa kena ceramah skit..Xkisahla, janji aku dapat kahwin. Happy7 =)

p/s : Bila nak kahwen, macam2 boleh jadi. Fikiran melayang tah ke mana =p

No comments:

Post a Comment