16 November 2009

Kahwin Kahwin Kahwin

Semalam aku sempat ke Melaka menghadiri kenduri kahwin seorang ofismate. Act kawan aku ni lelaki n majlisnya akan diadakan pada 02 Januari 2010 nanti. Tapi memandangkan ofis aku akan mengadakan Family Day pd tarikh tu, so aku decide utk pergi kenduri di sebelah perempuan je.

3 minggu berturut2 aku menerima undangan perkahwinan. Undangan terakhir 05 Dis 2009 kat Senawang, member matriks dulu. 5 Dis xleh jauh mana. Pejam celik pejam celik tibelah harinya. Dan selepas pejam celik tulah, aku hanya ada 42 hari je lagi utk bergelar Cik Siti Nur Hafnidah Aani..What shud i feel rite now =p

Time aku sibuk nak menyiapkan apa yang patut disiapkan, Along Izan n Ayoy lak sibuk memikirkan baju apa yang nak digayakan masa majlis aku nanti. Including emak n Ayah. Abg Shamin follow je Along asalkan kain cotton katanya. Dorang pilih pink. Purple n Pink?Perfect!!!Aku sangat suka n xsabar untuk lihat mereka berboria sama2.hehehe

Kalau ikutkan ayah, pakai je mana ada. Ish!Mana boleh!!!Sekali seumur hidup aku kahwin (InsyaAllah). Nak gak la ada family theme. Baru nampak sekata je. N org boleh cam family tuan rumah yang mana (wedding aku kat dewan, so tuan dewan la kan.hehehe). Sekali sekala Along nak sedekah duit tolong sponsor wat baju boria, sangat2 dialukan la*wink*

Mang sejak dr dulu aku mengangankan wedding ala2 tradisional. Tapi utk fully tradisional teramatlah memerlukan uwang yang berlebih2. So aku hanya request yg ala kadar utk mencapai angan2 aku tu. Cara mana nak deco hall 2 utk mendapatkan mud tradisional tu, aku serahkan bulat2 pada Aunt. Yelah, kite da hire dia kenalah bagi kepercayaan n commitment dgn dia. Dia lebih tau, jangan nak menyibuk nak amik tau every single thing. Baik ko je jadi wedding planner kan.

Bila aku wat majlis kat dewan n nikah kat masjid maksudnya rumah aku langsung tidak berusik. Semua barang2 keperluan n goodies kitorang letak kat rumah lama Along. So aku plan just nak hias ala kadar rumah tu. Lagipun lepas kahwin aku masih duduk kat rumah emak cuz bakal suami terchinta working abroad. Aku xkisah pun klu org nak kata apa aku still duk bawah ketiak emak. Kalau ada kemudahan, gunakanlah. Buat apa kalau duk asing tapi dekat, still masih terhegeh2 ke rumah parent dgn alasan mengisi perut. Mengabiskan beras aje.

Banyak sebenarnya yang aku plan tuk wedding ni tapi xtau lagi akan tercapai atau tidak. Kite tunggu ajelah ye. Kalau cakap gah2 sekarang tapi xjadi kang orang kondem lak. Cakap mengalahkan angan2 Mat Jenin tapi hasil tarak. Padahal kite merancang dan cuba merealisasikannya. Tapi mulut orang mana boleh tutup, sibuk mencanang. Kesian si bakal pengantin!!!

No comments:

Post a Comment