13 November 2009

Tiada Nama

Lately ramai yang bertanya (lebih dr 4 org tu ramai la kan?) apa perasaan bile wedding da semakin hampir.huhuhu..Maka jawapan yg aku berikan yelah "2 bulan lambat lagi. Buat masa ni xrasa apa2 lagi.hehehe". Automatik setiap kali aku menjawab pertanyaan tersebut, aku akan akhiri dengan tawa yang saja dibuat2.

To be honest, jawapan tu hanya sekadar utk menjawab soalan mrk n menyedapkan hati aku sendiri. Semestinya la pada masa2 ni macam2 perasaan melanda. Rasa cuak, xsedap hati, nervous, gabra, gembira etc..Bermacam2 benda aku fikir. Majlis ok ke? Ramai ke org datang?Makanan cukup ke? Goodies ok ke?

Harap2 smuanya berjalan lancar spt apa yg dirancang. So far, my part almost 75% da setle.Tinggal yang kecik2 je cam bunga pahar, edar kad kahwin n benda2 remeh2 lain. Part mak ayah lak tinggal booking catering. Act, kitorang da pilih caterer but masih dalam proses pengiraan tetamu. By hook or by crook next week kena setle down jgak..

Just want 2 recall what i've done 4 my wedding...

09 Julai 2009 - Booked Mak Andam. Aku masih lagi menggunakan khidmat mak andam yang sama since aku mang sangat berpuas hati dgn service yg diberikan. Klu citer bab harga mang telan air liur skit tapi klu service yg diberikan berbaloi2 tutp mata jela..Mangla klu boleh kite nak saving tapi klu at the end hari yang patut menjadi sejarah manis bertukar jadi mimpi ngeri, apa macam?.Kos:RM3+++

13 Ogos 2009 - Booked photographer sec official. Masa dapat album tunang dl mang aku da bagi hint kat dia utk hire dia tapi cakap mulut mana boleh pakai. Kena la ada hitam putih..Disebabkan ex-customer, so dapat skit diskaun.*wink2*.Kos:RM2+++

Ogos 2009 - Beli goodies. Kos:RM1+++

09 Sept 2009 - Beli bahan2 utk wat bunga pahar. Xbanyak, just 100pcs je utk letak kat pelamin. Ada yang tanya napa xbeli je. Jawab aku "Wedding ni bermakna buat aku. So klu bole, aku nak ada air tangan sndiri. Xdapat banyak, skit pun jadila". Lagi pun aku rasa agak murah wat sendiri berbanding beli. Mangla boleh beli yg murah tapi standardnya cmne. Nak beli yang cantik skit, mahal plak. So bila wat design sendiri ni, murah skit la kos dia. Lagipun boleh wat design apa yg kite nak. Kos:RM3++

19 Okt 2009 - Tempah kad kahwin. Masa Izan wat utk Along dulu, designer tu cuma amik masa xsampai seminggu utk siapkan draf kahwin. Tapi aku punya ni nak masuk 2 minggu baru siap. Tu pun after beberapa kali aku call. Masa order tu aku siap cakap very7 urgent lagi. Then after cek draf kad, 3 hari pastu aku dapat kad. Tu pun pas Azam push suh cepat. At da same day, aku order paperbox goodies. Kos:RM1+++

30 Okt 2009 - Tempah baju nikah kat my Mak Andam. Last mnt terpaksa tukar lining dia cuz agak jarang. Kos:RM3++

Total utk di atas saja sudah cukup wat aku telan air liur sambil urut dada =p

Ni semua aku wat sekadar yang mampu. Mungkin ada yang kata terlalu mahal n mungkin jugak ada yang kata murah aja. Dalam 100, mungkin sorang je yang bersetuju ngan cara aku. Bagi aku, terpulang..Aku cuma usahakan yang terbaik dan selebihnya aku berserah. Niat aku hanya wat benda baik tapi klu org salah tafsir nak wat cmne.

So target aku skrg nak siapkan:

- Bunga pahar

- Cari kain utk wat langsir n trus tempah kat kedai aku beli tu je. Dulu masa Along kawen, dia tempah kat Jakel. Kualiti jahitan n design cantik membuatkan sorang jiran berminat utk dijadikan ilham wedding anaknya nanti. Tapi katanya nak ubah design langsir skit cuz jahitan langsir Jakel tu kurang lawa. N katanya lagi kain langsir tu material dia murah. Mana dia tau aku pun xtau. Dia anak beranak pi selongkar kain berjam2 kat Jakel tu agaknya =p

- Order catering

- Collect address kengkawan

- Beli sedikit perabot n keperluan utk rumah baru. Sedangkan rumah sewa orang beriye berhias, xkan rumah sendiri kosong cam rumah tinggal

Setakat ni, tu sajalah yang mampu aku fikirkan. Yang lain, akan cube difikirkan..

No comments:

Post a Comment