05 August 2014

Home Sweet Home : Progress Azalea

Salam

Rasanya dah lama xupdate story pasal si cantik manis Azalea kan. Last progress yang sempat saya update masa September tahun lepas. Dah beberapa bulan berlalu ni, memang banyak perubahan. Oh ye sebelum tu. Selamat Aidilfitri untuk semua =)

Saya pun dah lama tak menjenguk perkembangan si Azalea tu. Kalau dulu hampir setiap 2 minggu rajin kami tiga beranak pusing2 sekitar BA tu tengok apa progress terkini. Kali terakhir terpandang sekilas masa otw ke rumah adik untuk berbuka bersama keluarga. Maklum la, dari rumah saya kalau ikut jalan dalam boleh tembus ke rumah adik. Itu pun tengok dari jauh je.

Ada juga yang bertanya saya pasal Azalea. Ramai bertanya detail info, mungkin yang bertanya tu pun sedang mencari rumah impian macam saya dahulu. Sayangnya, Azalea Phase 1 dan Phase tu dah sold out lama dulu. Kalau ada sekarang pun, sub sale dari property agent yang sah2 ambil untung atas angin 100%. 

Lepas Phase1 dan Phase 2 sold out macam pisang goreng panas *info dari developer semua unit rumah Phase 1 laku dalam masa sebulan je*, developer open untuk jualan 3 storey. Info yang saya dapat dari group fb BA, starting price untuk 3 storey bemula dengan RM519K+++ untuk lot intermediate bagi bumiputera. Keluasan rumah saya kurang pasti tapi rasanya min 2800++, bergantung pada jenis rumah sebab phase 3 ni ada 2 jenis rumah. 20' x 75' dan 20' x 80' dengan 7 bilik dan 7 bilik air. Samada masih available atau tidak, saya kurang pasti sebab untuk 3 storey ni dengarnya dibahagikan kepada beberapa fasa. So kepada sesapa yang berminat, boleh terus ke office developer di Kajang. Kalau dah sold out pun, boleh masuk dalam waiting list in case ada loan buyer yang tak lepas.

Progress terkini Azalea. Semua gambar saya ambil dari group fb BA. Untungnya group fb BA ni memang aktif. Sentiasa ada yang rajin mengupdate progress terkini. Jadi kalau nak tahu apa isu terkini, just follow kat situ je








Township plan for BA



Model rumah contoh untuk 3 storey




BA Phase 2 entrance




Yang terkini sekali, signboard besar BA facing main road



Dijangkakan Azalea siap pada Mei 2015. Hope semuanya berjalan lancar dan proses serah kunci berlaku pada tarikh sepatutnya. Kalau semuanya ok, mungkin tahun depan kami sekeluarga beraya di rumah baru =)


p/s : Lepas ni boleh share idea deko home sweet home =)

No comments:

Post a Comment