09 January 2011

Kat Mana Kau Sembunyi Hah?

Salam

2 minggu sudah saya n Izan pakat2 beli electronic scale. Senang, boleh la kitorang pantau kandungan lemak2 badan ni. Letak je badan macam buah nangka ni atas benda alah tu trus kuar brapa kilo diri ni.

Mestilah excited bukan. Jadinya sampai saja di rumah, berlumba-lumba la menimbang diri sendiri. Tekejut! Hasilnya sangat la di luar akal. Macam tak percaya je. Itu ke kilo badan kitorang ni?

Jadinya terus buat andaian scale tu xbetol/rosak. Maklum sajalah, beli di Tesco. Harga pun murah ya amat *tu sbb kitorang beli*. Lagipun, sejak saya pakai benda alah ni, rasa macam da kurang makan. Adalah sorang dua yang kata badan pun ada kurang kilo skit.Tapi lain pulak halnya. Tak boleh jadi ni.

Jadi, sampai je Puchong semalam terus cari manual scale. Macam biasa, timbang diri dalam keadaan yang amat takut/cuak teramat sangat. Nah, amik ko! Electronic scale tu xsalah. Sama sekali tak rosak. Cuma minda je tak boleh nak trima kebenaran. huhu

Baru je sebentar tadi menimbang diri smula dgn scale Tesco itu. Oh, ada penurunan la berbanding 2 minggu sudah. Lega skit..Tapi ini sudah lebih dari jangkaan yang sepatutnya. Stress balik la. huhu

Hairan! Saya tak dapat rasakan pertambahan lemak ni di mata kasar. Sedangkan hari2 membelek diri di depan cermin. Sebarang perubahan tak dapat dikesan dan turut diakui oleh Along dan keluarga terdekat. Maka bertambah stress lagi sedangkan tau stress adalah sangat tidak elok di kala episod berbulan madu mahu bermula semula.

Hoi lemak degil! Di mana kau sembunyi hah? Mau main Hide and Seek ya?

7 comments:

  1. TO SEEK THE TRUTH...... mua ha ha ha ha

    ReplyDelete
  2. ce ce ce tanye kat kak limah kt mane lemak tu ter'hide' ola la la

    ReplyDelete
  3. leMak o leMak... dimane engkau nyorok???
    ;)

    ReplyDelete
  4. waduh dah pki PB...aceh, kurus la ko pasni :)

    ReplyDelete
  5. hahaha..harap2 le..tapi kalau azam balik ni, macam xde harapan je nak kurus. huhu. kalau aku sudah sukses, jom le kau pakai sama2 ngan aku. hehe

    ReplyDelete
  6. gilak nk kurus dlm ms kurang sebulan :P,ko bg aku tgk hasilnya dulu baru aku join d club..bukan murah2 pb ni...:)

    ReplyDelete
  7. belum cube belum tau.hehe.da abis pantang , mana sajalah ko merayau ye.hehe

    ReplyDelete