30 September 2009

Sebab Aku Perlu Kurangkan Makan Dan Tido

Semakin hari semakin kuat aku cube mengelakkan mengambil gambar dr jarak dekat. Sbb semakin dekat gambar diambil, semakin kuat double chin aku ini menunjukkan diri. Mungkin sampai satu tahap aku terpaksa melupakan perkataan senyum. Ataupun sentiasa mengelakkan diri dari menjadi buruan paparazzi =p

Saat semakin ketara bila tiap kali aku view gmbr selepas gambar diambil, peratusan utk mengekalkan gambar2 tersebut amat rendah. Klu gambar tu aku sorang sah2 aku da delete.Tapi klu melibatkn aksi insan lain terutamanya Izan n Ayoy yang dirasakan cukup fotogedik n meletop, jgn harapla. Kena tebalkan hati n kuatkan semangat lagi2 bila salah satunya terpilih utk diletakkan di facebook dorang =(

Jadi cara terakhir adalah mengurangkan peratusan lemak terkumpul di bawah dagu ini selain beriadah adalah dengan mengurangkan kuantiti makan dan tido.Bab makan tu mungkin xde masalah besar walaupun pahit dan payah utk dibuat tapi masih lagi xmustahil. Tapi utk mengurangkan kuantiti tido 2 cam teramatlah susah sbb bagi aku kualiti tido bergantung kepada kepanjangan tempoh aku tido =p

Tapi utk mengembalikan keyakinan aku berhadapan dgn kamera, apa slhnya melakukan pengorbanan. Dan utk memuatkan balik badan aku ke dalam baju2 lama tapi glamor yang tersadai dalam gerobok 2 membuatkan aku lebih semangat. Paling utama kritikan pedas Kak Niza tu.huhu

So lemak2 degil, minggir kamu dari aku. Selamat Jalan Romeo!!!

No comments:

Post a Comment