16 December 2009

Kalau Kahwin Mesti Pakai Inai Bukan?

Sudah lama aku terintai2 mencari mana boleh aku dapatkan inai. Nak cari pokok inai kat kawasan KL ni teramatlah payah. Pokok inai ni cam da pupus lak rasanya. Nak dapat inai serbuk Mekah tu plak, kat sapa nak aku tanya. Kalau inai henna, rasanya tentu ramai da sedia maklum keburukan benda tu yang xtahan lama. Masuk 3 4 hari jari yg patutnya masih merah menyala da bertukar jadi oren. Padahal kenduri belah suami berlangsung pun belum. Kemerahan jari disaluti inai sangat penting ok.

Ada aku ternampak satu pokok inai kat tepi blok**** Tapi aku xtau sapa tuan empunyanye..Kalau xbertuan gagah lagi la nak petik** Sesuaikah perkataan petik???**Tapi kalau bertuan xpakai pakai harung je kan..Xpasal2 xmenjadi inai aku, xke naya.. Pakai inai berjam2 sampai kecut2 cari, tapi hasil tarak bagus. Naya2..Tapi cmne nak tau dia bertuan ke x ye???

Tapi pagi ni xlagi risau bila Kak Siti menghulurkan sebungkus inai serbuk. Fuh...Lega2..Kak Siti ni cam tau2 je benda alah ni yang saya cari2. Tq very very very much Kak Siti. Satu bebanan di kepala saya telah ilang.

Hepy kembali datang. Senyum saya tidak plastik lagi =)

No comments:

Post a Comment