28 August 2012

Teman Baru Di Kala Susah

Salam

Hari ni saya kembali bekerja setelah bercuti panjang.

Macam biasa, pagi2 saya akan menaiki LRT untuk ke tempat kerja. Pagi tadi dalam LRT saya tengok cuaca gelap je. Betul sangkaan saya, sampai je di stesen Masjid Jamek, hujan turun dengan agak lebat. Raba2 dalam beg, mencari sesuatu.

Cari punya cari...


Sah! Memang takde :(


Akak tak bawak payung la dik...Hujan ni... huhu

Takkan nak tunggu je sampai hujan reda. Entah pukul berapa lah tu. Tengok jam, dah pukul 7.40am. Lama mana je pun boleh tunggu..

Teringat ada kedai kat stesen Titiwangsa tu. Baru je saya nak masuk kedai tu, tengok ada 2 orang wanita sedang membelek2 payung yang sama. Sah! Memang kedai tu jual payung. Dua orang tu pun sama kes dengan saya. Beli payung sebab hujan. hehe


So, inilah dia payung darurat tu. Teman baru saya di kala susah :)

No comments:

Post a Comment